Den digitale lærergenerasjonen (ebok) av
Legg til i ønskeliste Gratis utdrag
  • Sett i bokhyllen
  • Les gratis utdrag
  • Embed-kode
Ingrid Helleve (redaktør), Aslaug Grov Almås (redaktør), Brita Bjørkelo (redaktør)

Den digitale lærergenerasjonen ebok

280,- Veil. pris: 319,-Spar: 39,-
(0)
I Den digitale lærergenerasjonen spør forfatterne hvorfor det ser ut til å være vanskelig å endre undervisningsmønster i tråd med ønsker fra skiftende politiske myndigheter og skiftende teoriparadigmer. Forfatterne setter søkelyset på kompleksiteten i lærerrollen og i undervisning og viser at nettopp denne kompleksiteten kan bidra til at teknologien brukes mindre enn forventet. For den som ikke kjenner læreryrket fra innsiden, kan det virke enkelt å skape god undervisning. Tanker, verdier,…
280,- Veil. pris: 319,-Spar: 39,-
Undertittel utfordringer og muligheter
Forfattere Ingrid Helleve (redaktør), Aslaug Grov Almås (redaktør), Brita Bjørkelo (redaktør)
Utgitt 30 mai 2017
Sjangrer Psykologi og pedagogikk, Fagbøker
Språk Bokmål
Format epub
DRM-beskyttelse Vannmerket
ISBN 9788205507142
I Den digitale lærergenerasjonen spør forfatterne hvorfor det ser ut til å være vanskelig å endre undervisningsmønster i tråd med ønsker fra skiftende politiske myndigheter og skiftende teoriparadigmer. Forfatterne setter søkelyset på kompleksiteten i lærerrollen og i undervisning og viser at nettopp denne kompleksiteten kan bidra til at teknologien brukes mindre enn forventet. For den som ikke kjenner læreryrket fra innsiden, kan det virke enkelt å skape god undervisning. Tanker, verdier, holdninger og etiske vurderinger som ligger til grunn, er usynlige. Det samme er relasjonsbygging og kommunikasjon. Dette er forhold som blir utfordret og endret når lærere skal planlegge, gjennomføre og evaluere egen teknologistøttet undervisning. I denne boka - som ikke er ment som et innlegg i debatten for eller mot teknologi i skolen - blir de nye mulighetene som teknologien tilbyr undervisningen, framhevet og vektlagt. - Hvorfor blir ikke teknologi brukt til pedagogiske formål i klasserommet i den grad myndighetene ønsker? Kan det finnes andre årsaker enn at lærere mangler digital kompetanse? - Hvordan påvirker teknologi kommunikasjonen og relasjonene mellom lærere og elever, og hvilke utfordringer og muligheter gir den? - Hvilke nye etiske utfordringer står lærere overfor i det teknologitette klasserommet?