Digital studieteknikk (ebok) av Marianne Hage
Legg til i ønskeliste Gratis utdrag
  • Sett i bokhyllen
  • Les gratis utdrag
  • Embed-kode
Marianne Hagelia (forfatter)

Digital studieteknikk ebok

189,- Veil. pris: 215,-Spar: 26,-
(0)
Vi har hatt digitale verktøy i skolen i 30 år, men likevel er det overraskende hvor få digitale metoder studenter og lærere faktisk kan og bruker. Vi har fått nye verktøy og ressurser vi ikke hadde før, og teknologien har overtatt arbeidsoppgaver vi mennesker utførte tidligere. Den har frigitt mental kapasitet for oss, men samtidig kreves det nye mentale øvelser for å håndtere den nye teknologien. Vi både kan, og mange ganger må vi, gjøre ting på en annen måte. I denne boken presenteres vi for …
189,- Veil. pris: 215,-Spar: 26,-
Undertittel hvordan lære i informasjonssamfunnet
Forfattere Marianne Hagelia (forfatter)
Utgitt 16 mai 2018
Sjangrer Psykologi og pedagogikk, Fagbøker
Språk Bokmål
Format epub
DRM-beskyttelse Vannmerket
ISBN 9788202600587
Vi har hatt digitale verktøy i skolen i 30 år, men likevel er det overraskende hvor få digitale metoder studenter og lærere faktisk kan og bruker. Vi har fått nye verktøy og ressurser vi ikke hadde før, og teknologien har overtatt arbeidsoppgaver vi mennesker utførte tidligere. Den har frigitt mental kapasitet for oss, men samtidig kreves det nye mentale øvelser for å håndtere den nye teknologien. Vi både kan, og mange ganger må vi, gjøre ting på en annen måte. I denne boken presenteres vi for andre og mer effektive metoder enn de som tradisjonelt har vært brukt. Du kan få orden på studieteknikken ved å ta i bruk noen enkle metoder og verktøy slik at du vil kunne frigjøre tid, jobbe mer effektivt og lære bedre. Digital studieteknikk. Hvordan lære i informasjonssamfunnet konseptualiserer læringsprosessen i tre steg. Først samler du informasjon, så er du aktiv i samarbeidet med andre for å prosessere informasjonen, og du gjør noe aktivt for å lære før dere fremfører. Å fremføre er konseptualisert som deling. Vi deler i dag både i sosiale medier, i en innlevering til lærer, eksamen og vi viser frem til venner og familie. Dette tankegodset finner vi igjen i de såkalte 21. århundrets ferdigheter, og blant disse er det tre ferdigheter som skiller seg ut og som har blitt bokens tre bærebjelker: Informasjons- og kommunikasjonskompetanse - Å samle Aktiv og livslang læring - Å lære Å leve i verden og presentere - Å dele Målgruppen er i første omgang studenter og lærere, men alle som bruker digitale verktøy vil også kunne ha nytte og glede av boken.