Hva vet vi om skoleprestasjoner? - ulike perspektiver på skolegang og skoleprestasjoner (ebok) av Rune Johan Krumsvik
Legg til i ønskeliste Gratis utdrag
  • Sett i bokhyllen
  • Les gratis utdrag
  • Embed-kode
Rune Johan Krumsvik (forfatter)

Hva vet vi om skoleprestasjoner? ebok

439,-
Hva betyr mest for elevenes skoleprestasjoner? Hvilke forklaringer på ulikheter i skoleprestasjoner finner vi? Denne fagfellevurderte antologien tar for seg disse spørsmålene, og spesielt hva skolegang og skoleprestasjoner har å si for barn og unge i et livsløpsperspektiv. Boken belyser kunnskapsgrunnlaget på området og ulike kunnskapssyn omkring vår forståelse av skolegang, skoleprestasjoner, kjønnsmessige likheter/ulikheter omkring skoleprestasjoner, hva skolebidraget har å si for skolepresta…
Ebok 439,-

Andre har også kjøpt

Undertittel ulike perspektiver på skolegang og skoleprestasjoner
Forfattere Rune Johan Krumsvik (redaktør), Rune Johan Krumsvik (forfatter)
Utgitt 14 desember 2021
Lengde 305 sider
Sjanger Fagbøker, Pedagogikk, Samfunnsvitenskap
Språk Bokmål
Format epub
DRM-beskyttelse Vannmerket
ISBN 9788245039603
Hva betyr mest for elevenes skoleprestasjoner? Hvilke forklaringer på ulikheter i skoleprestasjoner finner vi? Denne fagfellevurderte antologien tar for seg disse spørsmålene, og spesielt hva skolegang og skoleprestasjoner har å si for barn og unge i et livsløpsperspektiv. Boken belyser kunnskapsgrunnlaget på området og ulike kunnskapssyn omkring vår forståelse av skolegang, skoleprestasjoner, kjønnsmessige likheter/ulikheter omkring skoleprestasjoner, hva skolebidraget har å si for skoleprestasjoner, hvordan sosiokulturelle variabler spiller inn på skoleprestasjoner, samt hvilken innvirkning hjemmeskole og digital undervisning kan ha på skoleprestasjoner. For å få løftet frem bokens hovedtema fra forskjellige perspektiv og fra ulike tematiske innganger belyser 13 forfattere dette med utgangspunkt i det rådende kunnskapsgrunnlaget på området. Hensikten er ikke at boken skal komme med en entydig forklaring på skoleprestasjoner isolert sett, men heller å løfte frem noen ansatser til forståelsesrammer innenfor dette komplekse feltet. Dette gjøres ved å se på barns vekst og utvikling fra de tidlige barneår opp til høyere utdanning, i tillegg til se på skoleprestasjoner fra både et konseptuelt og et kontekstuelt ståsted. Boken er relevant for studenter innen lærerutdanning, barnehagelærerutdanning og bachelor- og mastergradsstudenter i pedagogikk og spesialpedagogikk. Den vil også være relevant for etter- og videreutdanninger innen pedagogikk og helsefag. Redaktør for boken er Rune Johan Krumsvik, og han har med seg bidragsyterne Tone Kvernbekk, Kirsti Malterud, Harriet Bjerrum Nielsen, Sabine Wollscheid, Ingeborg Caroline Foldøy Solli, Ann Gustavsen, Sara Seehuus, Thea Bertnes Strømme, Runa Brandal Myklebust, Thomas Nordahl, Peder Haug og Roger Säljö. Rune Johan Krumsvik er professor (dr.philos.) i pedagogikk ved Universitetet i Bergen (UiB) og professor II ved Høgskulen i Volda. Krumsvik har vært instituttleder ved Institutt for pedagogikk, UiB (2010-2017), er forskningsgruppeleder for forskningsgruppen Digitale læringsfellesskap og faglig leder for forskerskolen Western Norway Graduate School of Educational Research II (WNGER II).