Nettjournalistikk - å lage en viktig nettavis (ebok) av Jan Thoresen
Legg til i ønskeliste Gratis utdrag
  • Sett i bokhyllen
  • Les gratis utdrag
  • Embed-kode
Jan Thoresen (forfatter)

Nettjournalistikk ebok

329,-
Når et mediums redaksjonelle innhold havner på Internett istedenfor på papir eller i kringkasting, dreier det seg om nettjournalistikk. Nettet er distribusjonsmediet. God nettjournalistikk er tilpasset digital distribusjon. Mange egenskaper er felles for journalistikken, uansett plattform. Alle journalister driver med idéutvikling, gjør research, foretar intervjuer og skriver ut saker. Hvilke ferdigheter og tenkesett bør så en nettjournalist tilegne seg? For å lage innhold som er viktig, rele…
Ebok 329,-

Andre har også kjøpt

Undertittel å lage en viktig nettavis
Forfattere Jan Thoresen (forfatter)
Utgitt 16 desember 2014
Lengde 171 sider
Sjanger Fagbøker, Samfunnsvitenskap
Språk Bokmål
Format epub
DRM-beskyttelse Vannmerket
ISBN 9788205483286
Når et mediums redaksjonelle innhold havner på Internett istedenfor på papir eller i kringkasting, dreier det seg om nettjournalistikk. Nettet er distribusjonsmediet. God nettjournalistikk er tilpasset digital distribusjon. Mange egenskaper er felles for journalistikken, uansett plattform. Alle journalister driver med idéutvikling, gjør research, foretar intervjuer og skriver ut saker. Hvilke ferdigheter og tenkesett bør så en nettjournalist tilegne seg? For å lage innhold som er viktig, relevant og berikende, er det viktig å forstå leserne - ikke bare hvordan de leser nettavisene, men også hvordan de finner, oppfatter og deler det du skriver. Utviklingen går raskt, og journalistikken må endres i takt med denne om de etablerte medier skal henge med. Dette krever at ansatte i nettaviser følger med og ser at journalistrollen er i endring. Istedenfor å kjempe mot endringene, er det nødvendig å forsøke å være i forkant. Et mål med denne boken er å fange opp de vesentlige nettavistrendene for mange år fremover. Boken er skrevet for studenter i journalistikk og medievitenskap på høyskole- og universitetsnivå. Den passer også for ansatte i nettaviser. I stor grad er boken basert på beste praksis og dokumenterte resultater fra de store nettavisene. Funnene fra praksis understøttes av resultater fra nyere forskning på feltet.