Sosiale medier (ebok) av Ida Aalen
Legg til i ønskeliste Gratis utdrag
  • Sett i bokhyllen
  • Les gratis utdrag
  • Embed-kode
Ida Aalen (forfatter)

Sosiale medier ebok

297,- Veil. pris: 339,-Spar: 42,-
(0)
Hva gjør vi med sosiale medier, og hva gjør de med oss? Blir du lykkelig eller ulykkelig? Hva gjør at noe «går viralt»? Hvorfor skryter folk av seg selv? Blir det mer demokrati? Sosiale medier er i dag en naturlig del av både hverdagsliv, arbeidsliv og samfunnsliv. Derfor blir det stadig viktigere å forstå dem. Er du lei av synsing om sosiale medier? Denne boka gir deg svar som er forankret i flere hundre forskningsartikler innen psykologi, sosiologi, markedsføring, medievitenskap, journalist…
297,- Veil. pris: 339,-Spar: 42,-
Forfattere Ida Aalen (forfatter)
Forlag Fagbokforl.
Utgitt 17 august 2015
Lengde 286 sider
Sjangrer Media og kommunikasjon, Fagbøker
Språk Bokmål
Format epub
DRM-beskyttelse Adobe DRM
ISBN 9788245019414
Hva gjør vi med sosiale medier, og hva gjør de med oss? Blir du lykkelig eller ulykkelig? Hva gjør at noe «går viralt»? Hvorfor skryter folk av seg selv? Blir det mer demokrati? Sosiale medier er i dag en naturlig del av både hverdagsliv, arbeidsliv og samfunnsliv. Derfor blir det stadig viktigere å forstå dem. Er du lei av synsing om sosiale medier? Denne boka gir deg svar som er forankret i flere hundre forskningsartikler innen psykologi, sosiologi, markedsføring, medievitenskap, journalistikk, statsvitenskap og en rekke andre fagfelt. Den er derfor godt egnet både for studenter og fagfolk innen disse fagfeltene. Ida Jackson har skrevet forordet til boken, som er en svært revidert og utvidet utgave av En kort bok om sosiale medier. Ida Aalen er utdannet medieviter. Hun jobber med digital strategi og brukervennlighet i Netlife Research. «Ida Aalens nye bok om sosiale medier er matnyttig forskningsformidling, velsignet fri for Some-evangelisme. [...] Sosiale medier er anbefalt lektyre for alle som ønsker å vite mer om hvordan vi bruker sosiale medier, og hva det gjør med oss.» - Jan Omdahl, Dagens Næringsliv «Den gir forbilledlig enkelt en god oversikt over et felt hvor det skjer svært mye i medievitenskapen. [...] Sånn sett er boken en oase for dem som vil vite mer om sosiale medier.» - Jens Barland, Norsk Medietidsskrift