Læring for fremtiden - en entreprenøriell didaktikk for arbeid i skolen (ebok) av -
Legg til i ønskeliste
Eirik S. Jenssen (redaktør), Helena Sagar (redaktør), Anne Agger (redaktør), Frode Olav Haara (redaktør)

Læring for fremtiden ebok

340,-
Tenk deg en skolehverdag der vektlegging av elevenes aktivitet, kreativitet, lokalkunnskap, selvstendighet og egen motivasjon er grunnlaget for elevenes arbeid med fag! En slik skolehverdag er preget av en entreprenøriell pedagogikk. Evne til problemløsning, kritisk tenkning, samarbeid og kreativitet er egenskaper som blir stadig viktigere i tiden fremover. Skolen og lærerne bør derfor ta i bruk undervisningsformer som myndiggjør elevene, aktiviserer læringsbevisstheten deres, og gir dem rom ti…
Ebok 340,-

Andre har også kjøpt

Undertittel en entreprenøriell didaktikk for arbeid i skolen
Forfattere Eirik S. Jenssen (redaktør), Helena Sagar (redaktør), Anne Agger (redaktør), Frode Olav Haara (redaktør)
Utgitt 6 mai 2020
Sjanger Fagbøker, Samfunnsvitenskap, Økonomi, næringsliv og ledelse, Pedagogikk
Språk Bokmål
Format epub
DRM-beskyttelse Vannmerket
ISBN 9788244623995
Tenk deg en skolehverdag der vektlegging av elevenes aktivitet, kreativitet, lokalkunnskap, selvstendighet og egen motivasjon er grunnlaget for elevenes arbeid med fag! En slik skolehverdag er preget av en entreprenøriell pedagogikk. Evne til problemløsning, kritisk tenkning, samarbeid og kreativitet er egenskaper som blir stadig viktigere i tiden fremover. Skolen og lærerne bør derfor ta i bruk undervisningsformer som myndiggjør elevene, aktiviserer læringsbevisstheten deres, og gir dem rom til å skape. I denne boka finner du eksempler på konkrete opplegg som styrker elevenes kreative evner og tro på egne ferdigheter, som gir dem grunnlag for å se muligheter i nærmiljøet, og motivasjon til å bli en utviklingsaktør i samfunnet. Læringsarenaen er ikke avgrenset til læremiddel eller klasserom, men omfatter områder der elevene kan utvikle handlingskompetanse i autentiske situasjoner. Kapitlene i denne boka springer ut fra konkrete undervisningsopplegg fra seks skoler i Danmark, Sverige og Norge, og er skrevet av lærere, skoleledere og forskere i samarbeid.