Hva er god veiledning? - en forskningsbasert innføringsbok om veiledning av nye lærere (ebok) av Eli Lejonberg
Legg til i ønskeliste
Eli Lejonberg (forfatter), Merete Føinum (forfatter)

Hva er god veiledning? ebok

389,-
Hva er god veiledning? Veiledning er avgjørende for at nye lærere skal lykkes i arbeidet sitt som lærere. Begrepet evidensbasert brukes om praksis der utøvelsen er basert på den beste tilgjengelige forskningen. Forskningsbasert kunnskap om veiledning er viktig for å kunne se kritisk på egen veiledning og på andres meninger om hvordan veiledning bør utføres. Forskning på veiledning kan bidra til forståelse, utvikling og utfordring av veiledningspraksiser. Dette er en bok om veiledning av nye læ…
Ebok 389,-

Andre har også kjøpt

Undertittel en forskningsbasert innføringsbok om veiledning av nye lærere
Forfattere Eli Lejonberg (forfatter), Merete Føinum (forfatter)
Utgitt 30 juni 2019
Lengde 200 sider
Sjanger Fagbøker, Pedagogikk, Samfunnsvitenskap
Språk Bokmål
Format pdf
DRM-beskyttelse LCP
ISBN 9788245027846
Hva er god veiledning? Veiledning er avgjørende for at nye lærere skal lykkes i arbeidet sitt som lærere. Begrepet evidensbasert brukes om praksis der utøvelsen er basert på den beste tilgjengelige forskningen. Forskningsbasert kunnskap om veiledning er viktig for å kunne se kritisk på egen veiledning og på andres meninger om hvordan veiledning bør utføres. Forskning på veiledning kan bidra til forståelse, utvikling og utfordring av veiledningspraksiser. Dette er en bok om veiledning av nye lærere og som basert på nasjonal og internasjonal forskning presenterer kunnskap veiledere trenger. I boka har forfatterne samlet oppdatert kunnskap som kan være relevant for praksis og ikke minst for diskusjoner om hva som er god praksis. Når denne boka presenterer konkrete forslag til hvordan en kan veilede, er det ment som forslag basert på forskning og som innspill til diskusjon, analyse og vurdering av hva god veiledning er. Boka er skrevet for studenter i veiledningsfeltet og alle som jobber med veiledning av lærere.