Legg til i ønskeliste
    
    
      Les gratis utdrag
    
    
Pedagogisk medarbeiderledelse i barnehagen ebok
  
  
  305,-
  
Ledelse av medarbeidere er en av de største utfordringene for pedagogiske ledere
Felles for pedagogiske ledere er ansvaret for utførelsen av det pedagogisk arbeidet på avdelingen, som innebærer pedagogisk medarbeiderledelse. Ordet pedagogisk er lagt til medarbeiderledelse i boka for å understreke at ledelse av medarbeidere i barnehagen handler om det ansvaret lederne har for at det pedagogiske arbeidet oppfyller barnehagens samfunnsmandat.
Praksisperspektivet i boka ivaretar kompleksiteten i …
  
    Ebok
    305,-
  
  
Andre har også kjøpt
    Undertittel
    et praksisperspektiv
  
  
  
  
    Forlag
    Fagbokforlaget
  
  
  
    Utgitt
    20 oktober 2024
    
  
  
  
  
    Lengde
    184 sider
  
  
  
    Sjanger
    
      Fagbøker, Samfunnsvitenskap, Pedagogikk
    
  
  
  
  
    Språk
    Bokmål
  
  
    Format
    epub
  
  
    DRM-beskyttelse
    LCP
  
  
    ISBN
    9788245056211
  
Ledelse av medarbeidere er en av de største utfordringene for pedagogiske ledere
Felles for pedagogiske ledere er ansvaret for utførelsen av det pedagogisk arbeidet på avdelingen, som innebærer pedagogisk medarbeiderledelse. Ordet pedagogisk er lagt til medarbeiderledelse i boka for å understreke at ledelse av medarbeidere i barnehagen handler om det ansvaret lederne har for at det pedagogiske arbeidet oppfyller barnehagens samfunnsmandat.
Praksisperspektivet i boka ivaretar kompleksiteten i ledelse og viser hva som særpreger arbeidet til den pedagogiske lederen. Pedagogisk medarbeiderledelse forstås innenfor et praksisperspektiv på ledelse som sosiale og dynamiske prosesser, der handlingene i stor grad formes gjennom det daglige arbeidet. Boken tar også for seg arbeidsmetodikker for faglig utvikling og lederutvikling, med handling og praksis som utgangspunkt.
Pedagogisk medarbeiderledelse i barnehagen er skrevet for barnehagelærerstudenter, barnehagelærerutdannere, forskere, praktikere og andre med særlig interesse for barnehagefeltet.
Marit Bøe og Karin Hognestad er begge professorer ved institutt for pedagogikk ved USN.
      
        