Legg til i ønskeliste
Gratis utdrag
- Sett i bokhyllen
- Les gratis utdrag
Mørkets testament (Johnny Merrimon #2) ebok
249,-
Med sin nye bok, en frittstående oppfølger til den prisbelønte bestselgeren Det siste barnet, befester John Hart sin posisjon som den litterære thrillerens mester. Mørkets testament er en hyllest til vennskap og en utforskning av den vonde arven etter slaveriet, brutal, spennende og velskrevet. Med denne boken, som i tid og sted spenner fra Afrika til Sørstatene før borgerkrigen og fra de harde 1930-årene til i dag, har Hart skrevet sitt mektigste og mørkeste verk.
Det er gått ti år siden de d…
Ebok
249,-
Forlag
Font
Utgitt
25 april 2018
Lengde
523 sider
Sjanger
Krim
Serie
Johnny Merrimon
Nummer i serie
2
Språk
Bokmål
Format
epub
DRM-beskyttelse
Vannmerket
ISBN
9788281694262
Med sin nye bok, en frittstående oppfølger til den prisbelønte bestselgeren Det siste barnet, befester John Hart sin posisjon som den litterære thrillerens mester. Mørkets testament er en hyllest til vennskap og en utforskning av den vonde arven etter slaveriet, brutal, spennende og velskrevet. Med denne boken, som i tid og sted spenner fra Afrika til Sørstatene før borgerkrigen og fra de harde 1930-årene til i dag, har Hart skrevet sitt mektigste og mørkeste verk.
Det er gått ti år siden de dramatiske begivenhetene som endret Johnny Merrimons liv og rystet hjembyen hans. Han lever nå et halvvilt liv alene i villmarken, på den store eiendommen han arvet. Han kjenner hver kulp, hver åsside og hver lysning, hvert tråkk gjennom sumpen. Hans eneste forbindelse til det normale livet er hans gamle venn Jack. De er ikke lenger gutter, men tilknytningen er der - det de delte og det de mistet. Men Jack ser og sanser farer i sumpen. Han aner mørke hensikter og en grusom vilje. Johnny vil ikke snakke om det, men det finnes ting han vet, ting han kan gjøre. En dårligere venn ville kanskje ha sett slike evner som en gave, men Jack har selv opplevd det som beveger seg i sumpen, kulden og den ubeskrivelige angsten.
«Forfatteren videreutvikler den karakteristiske bruken av Southern gothic-elementer i sitt mektigste verk så langt, et som plasserer ham i skjæringspunktet mellom William Faulkner og Stephen King.» - Richmond Times-Dispatch