Kulturskolen - læring og undervisning (ebok) av Wenche Waagen
Legg til i ønskeliste Gratis utdrag
  • Sett i bokhyllen
  • Les gratis utdrag
  • Embed-kode
Wenche Waagen (forfatter)

Kulturskolen ebok

299,-
Denne boka viser deg hva som skjer på innsiden av kulturskolen. Her står lærernes undervisning og elevenes læring i sentrum. Boka tar utgangspunkt i kulturskolens grunnverdier og drøfter undervisningsplanlegging, gode læringsprosesser, øving og vurdering i kunstfag samt elevmedvirkning. Den belyser videre hva kunnskap i kulturskolen er, ikke minst den kroppslige kunnskapen. Innholdet dekker didaktiske spørsmål om: lærerkompetanse undervisningsplanlegging vurdering i kunstfag strategisk læring k…
Ebok 299,-

Andre har også kjøpt

Undertittel læring og undervisning
Forfattere Wenche Waagen (forfatter)
Utgitt 26 august 2024
Lengde 176 sider
Sjanger Fagbøker, Kunst og design, Samfunnsvitenskap, Pedagogikk
Språk Bokmål
Format epub
DRM-beskyttelse LCP
ISBN 9788245053012
Denne boka viser deg hva som skjer på innsiden av kulturskolen. Her står lærernes undervisning og elevenes læring i sentrum. Boka tar utgangspunkt i kulturskolens grunnverdier og drøfter undervisningsplanlegging, gode læringsprosesser, øving og vurdering i kunstfag samt elevmedvirkning. Den belyser videre hva kunnskap i kulturskolen er, ikke minst den kroppslige kunnskapen. Innholdet dekker didaktiske spørsmål om: lærerkompetanse undervisningsplanlegging vurdering i kunstfag strategisk læring kunnskapsbegrepet i kulturskolen elevmedvirkning observasjon i praksis Bokas primære målgruppe er studenter med kunstfaglig bakgrunn som tar lærerutdanning, som har praksis i kulturskolen og som ser for seg skoleslaget som en framtidig arbeidsplass. Boka er også relevant for ansatte i kulturskolen og de som samarbeider med den innenfor frivillig musikk- og kulturliv, grunnskole, barnehage og videregående skole. Alle som er opptatt av undervisning i kunstfag, og som er nysgjerrige på de indre prosessene i kulturskolen, vil ha glede av utgivelsen. Wenche Waagen dosent i musikkdidaktikk ved NTNU og merittert underviser. Hun har vært sentral i utarbeidelsen av rammeplaner for kulturskolene, publisert forskningsartikler om skoleslaget og i en årrekke samarbeidet tett med kultur-skolelærere om PPU-utdanningen for utøvende musikere ved NTNU.