Legg til i ønskeliste
Gratis utdrag
- Sett i bokhyllen
- Les gratis utdrag
Retail design ebok
349,-
I Retail design. Den fysiske butikken som markedsføringskanal presenterer og diskuterer forfatteren de virkemidlene som kan benyttes innenfor fagområdet retail design - alt fra markedsundersøkelser og merkevareledelse til utforming og posisjonering av butikklokalet, eksponeringer og spesialeksponeringer.
Temaer som behandles i boken er:
kommersielle virkemidler for å øke lønnsomheten tilrettelegging av den fysiske butikken til ulike menneskers ønsker og behov konseptutvikling og strategier vi…
Ebok
349,-
Undertittel
den fysiske butikken som markedsføringskanal
Forlag
Cappelen Damm akademisk
Utgitt
4 juli 2019
Lengde
399 sider
Sjanger
Fagbøker, Økonomi, næringsliv og ledelse
Språk
Bokmål
Format
pdf
DRM-beskyttelse
LCP
ISBN
9788202629847
I Retail design. Den fysiske butikken som markedsføringskanal presenterer og diskuterer forfatteren de virkemidlene som kan benyttes innenfor fagområdet retail design - alt fra markedsundersøkelser og merkevareledelse til utforming og posisjonering av butikklokalet, eksponeringer og spesialeksponeringer.
Temaer som behandles i boken er:
kommersielle virkemidler for å øke lønnsomheten tilrettelegging av den fysiske butikken til ulike menneskers ønsker og behov konseptutvikling og strategier visualisering av virksomhetens identitet persepsjon og de menneskelige sansers kraft rommets påvirkning for vår kjøpsatferd vareplassering og dens kommersielle virkning å skape scenografiske etterligninger i utstillinger og butikker Retail design favner fag som sosiologi, antropologi og ledelse, så vel som design, arkitektur, salg og økonomi. En retail-designer må forstå både detaljistens merkevare og målgruppe, da butikken skal utvikles i henhold til det valgte konseptet og gi en inspirerende opplevelse og enkel kjøpsprosess for kundene.
Utgivelsen henvender seg til studenter innen retail design og salg og markedsføring, og til alle som har interesse for hvordan retail design med den fysiske butikken som arena, kan skape verdier i samfunnet og for forbrukerne.
E-boken tilsvarer 1. trykte utgave, Oslo: Cappelen Damm, 2017.