Strategiboken (ebok) av Lasse B. Lien
Legg til i ønskeliste Gratis utdrag
  • Sett i bokhyllen
  • Les gratis utdrag
  • Embed-kode
Lasse B. Lien (forfatter), Eirik Sjåholm Knudsen (forfatter), Tor Øyvind Baardsen (forfatter)

Strategiboken ebok

619,-
Strategiboken tar utgangspunkt i to helt fundamentale spørsmål: Hvorfor har noen bedrifter suksess når andre ikke har det, og hvordan kan bedrifter bruke kunnskap om dette til å fatte bedre strategiske beslutninger? Strategiboken viser hvilke mekanismer som forklarer at prestasjonsforskjeller mellom bedrifter oppstår, hvorfor de i noen tilfeller opprettholdes, mens de i andre tilfeller raskt brytes ned, og, ikke minst, hvordan bedrifter kan bruke denne kunnskapen til å utforme strategier. En s…
Ebok 619,-

Andre har også kjøpt

Forfattere Lasse B. Lien (forfatter), Eirik Sjåholm Knudsen (forfatter), Tor Øyvind Baardsen (forfatter)
Utgitt 30 juni 2019
Lengde 292 sider
Sjanger Dokumentar og fakta
Språk Bokmål
Format pdf
DRM-beskyttelse LCP
ISBN 9788245031850
Strategiboken tar utgangspunkt i to helt fundamentale spørsmål: Hvorfor har noen bedrifter suksess når andre ikke har det, og hvordan kan bedrifter bruke kunnskap om dette til å fatte bedre strategiske beslutninger? Strategiboken viser hvilke mekanismer som forklarer at prestasjonsforskjeller mellom bedrifter oppstår, hvorfor de i noen tilfeller opprettholdes, mens de i andre tilfeller raskt brytes ned, og, ikke minst, hvordan bedrifter kan bruke denne kunnskapen til å utforme strategier. En strategi utgjør en bedrifts «teori» om hvordan den skal oppnå suksess, og legger føringer på en rekke beslutninger, som hvilke produkter/tjenester bedriften skal levere, hvilke kunder den skal satse på, hvordan den skal vinne disse, hvordan den skal utføre aktivitetene for å vinne dem, og hvilke ressurser den må ha for å kunne gjøre dette. Strategiboken passer for studenter som skal ha en innføring i strategi, for næringslivsfolk som enten ønsker å friske opp igjen strategikunnskaper fra tidligere studier, eller som føler de trenger et påfyll når det kommer til forståelse av forretningsstrategi, og for akademikere som ønsker en innføring i deler av strategifaget de ikke kjenner så godt fra før. Lasse B. Lien (dr.oecon.) er professor i strategi ved Norges Handelshøyskole og leder for Center for Strategy, Organization and Performance (S T O P) ved samme institusjon. Eirik Sjåholm Knudsen(ph.d.) er førsteamanuensis i strategi ved Norges Handelshøyskole og en av grunnleggerne av Center for Strategy, Organization and Performance (S T O P) ved samme institusjon. Tor Øyvind Baardsen er programdirektør for Norges Handelshøyskoles Executive MBA-program i strategisk ledelse, MASTRA.