Legg til i ønskeliste
Gratis utdrag
- Sett i bokhyllen
- Les gratis utdrag
Bygg broer, ikke murer ebok
149,-
Dette er en bok til inspirasjon og et redskap for alle som arbeider med mennesker, enten dette er barn og unge, flyktninger, mennesker i konfliktområder, voksne eller gamle. Boka inneholder konkrete øvelser og aktiviteter for undervisning i flerkulturell forståelse, menneskerettigheter og konflikthåndtering. Den deltakende pedagogikken går som en rød tråd gjennom det hele. Aktivitetene er tankevekkende, spennende, morsomme, utfordrende og spekket med kunnskap. En viktig bok og verktøykasse! …
Ebok
149,-
Undertittel
97 øvelser i menneskerettigheter, flerkulturell forståelse og konflikthåndtering
Forlag
Humanist forlag
Utgitt
11 desember 2013
Lengde
451 sider
Sjanger
Dokumentar og fakta, Politikk og samfunn
Språk
Bokmål
Format
epub
DRM-beskyttelse
Vannmerket
ISBN
9788282820806
Dette er en bok til inspirasjon og et redskap for alle som arbeider med mennesker, enten dette er barn og unge, flyktninger, mennesker i konfliktområder, voksne eller gamle. Boka inneholder konkrete øvelser og aktiviteter for undervisning i flerkulturell forståelse, menneskerettigheter og konflikthåndtering. Den deltakende pedagogikken går som en rød tråd gjennom det hele. Aktivitetene er tankevekkende, spennende, morsomme, utfordrende og spekket med kunnskap. En viktig bok og verktøykasse! Enver Djuliman og Lillian Hjorth har begge ti års erfaring fra undervisning på feltet, både i Norge og i utlandet. Enver Djulimanhar vært ansatt som undervisningsleder i Helsingforskomiteen siden 1997. Djuliman er jurist og har i tillegg grunnfag i flerkulturell forståelse Gjennom sitt ti-årige arbeid i i Helsingforskomiteen har Djuliman organisert undervisning og selv undervist i menneskerettigheter, flerkulturell forståelse og konflikthåndtering i Norge, på Vest-Balkan, i Russland og i Hviterussland. Målgrupper har vært ungdommer, lærere, journalister og ansatte i offentlig sektor. Lillian Hjorth har vært ansatt som fagsjef i undervisning i Helsingforskomiteen siden 1997 og er utdannet statsviter. Gjennom sitt ti-årige arbeid i i Helsingforskomiteen har Hjorth organisert undervisning og selv undervist i menneskerettigheter, flerkulturell forståelse og konflikthåndtering i Norge, på Vest-Balkan, i Russland og i Hviterussland. Målgrupper har vært ungdommer, lærere, journalister og ansatte i offentlig sektor.