Ytring, forbedring og utvikling - å etablere en kunnskapskultur (ebok) av Anders Peter Petersen
Legg til i ønskeliste
Anders Peter Petersen (forfatter)

Ytring, forbedring og utvikling ebok

199,-
Anders P. Petersen er filosof og lektor, og gir ny og praktisk innsikt om grunnlaget for vår kultur; en ytrings og utviklingstenkning. Den korte og lettleste boken behøves i en tid med mange utfordringer, da den viser de første prinsippene for å forbedre demokrati og politikk, næringsliv og undervisning; om makt, kommunikasjon, vitenskap, teknologi, og kunnskapsbygging. "...Den bør være obligatorisk på alle skoler og offentlige kontorer, så vel som på skrivebordet til hver nyhetsleverandør." (F…
Ebok 199,-

Andre har også kjøpt

Undertittel å etablere en kunnskapskultur
Forfattere Anders Peter Petersen (forfatter)
Utgitt 23 januar 2024
Lengde 61 sider
Sjanger Dokumentar og fakta, Politikk og samfunn
Språk Bokmål
Format epub
DRM-beskyttelse Vannmerket
ISBN 9788269359206
Anders P. Petersen er filosof og lektor, og gir ny og praktisk innsikt om grunnlaget for vår kultur; en ytrings og utviklingstenkning. Den korte og lettleste boken behøves i en tid med mange utfordringer, da den viser de første prinsippene for å forbedre demokrati og politikk, næringsliv og undervisning; om makt, kommunikasjon, vitenskap, teknologi, og kunnskapsbygging. "...Den bør være obligatorisk på alle skoler og offentlige kontorer, så vel som på skrivebordet til hver nyhetsleverandør." (Fra anmeldelse oversatt fra amazon.com.) Vår kulturelle forankring ligger særlig i den greske antikkens tenkning, og Europas filosofi. En av demokratiets opprinnelige hensikter var å komme seg bort fra urett, - mot fornuft, vitenskap, saklige ytringer, og fremme talentene våre og samfunnets potensiale. Med også forfatterens egen tenkning vises en lettfattelig og grundig utviklingsteori. Den danner en metodisk og logisk tråd gjennom noen få utvalgte skikkelser fra antikken og filosofihistorien, med tenkning og sitater. Petersen er optimist ut fra de klassiske idealer, da mennesker formes av sin kunnskap. Boken fyller et tomrom i demokratisk helhetsforståelse i samfunnet, som en indirekte kritikk av pedagogikkens manglende demokratisk dannelsesdidaktikk. Motivasjonen for å skrive boken er for å bidra til å øke forbedringskraften i samfunnet.