Lærerutdanner i matematikk - mange forventninger (ebok) av Frode Olav Haara
Legg til i ønskeliste Gratis utdrag
  • Sett i bokhyllen
  • Les gratis utdrag
  • Embed-kode
Frode Olav Haara (forfatter)

Lærerutdanner i matematikk ebok

299,-
Lærerutdanner i matematikk - mange forventninger gir et dypere innblikk i hva det innebærer å være lærerutdanner i matematikk, og hvilken posisjon matematikklæreren har i samfunnet. Forfatteren diskuterer faget opp mot studentenes, skolens og samfunnets forventninger: Hva vil det si å være student for å bli matematikklærer? Hva innebærer det å være lærerutdanner i matematikk? Hvilke forventinger har nyutdannede matematikklærere til skolehverdagen? Hvilke forventninger har skolen og samfunn…
Ebok 299,-

Andre har også kjøpt

Undertittel mange forventninger
Forfattere Frode Olav Haara (forfatter), Frode Olav Haara (illustratør)
Utgitt 4 juli 2019
Lengde 214 sider
Sjanger Politikk og samfunn, Dokumentar og fakta
Språk Bokmål
Format pdf
DRM-beskyttelse LCP
ISBN 9788202633844
Lærerutdanner i matematikk - mange forventninger gir et dypere innblikk i hva det innebærer å være lærerutdanner i matematikk, og hvilken posisjon matematikklæreren har i samfunnet. Forfatteren diskuterer faget opp mot studentenes, skolens og samfunnets forventninger: Hva vil det si å være student for å bli matematikklærer? Hva innebærer det å være lærerutdanner i matematikk? Hvilke forventinger har nyutdannede matematikklærere til skolehverdagen? Hvilke forventninger har skolen og samfunnet til matematikklæreren og matematikklærerutdanningen? Boka er delt inn i tre deler, og den første delen tar opp forskjellige roller knyttet til lærerutdanning og matematikkfaget i grunnskolelærerutdanningene. Del to ser på forventninger til lærerutdanneres forsknings- og utviklingsarbeid, og i del tre fokuseres det på samfunnets forventninger til matematikken og matematikk i lærerutdanningen. Det er mange som har forventninger til matematikken i skolen og til dem som underviser i matematikk. Det stilles forventninger både til studentene, til rammene for grunnskolelærer- og masterutdanningene knyttet til matematikkdidaktikk, til institusjoner som tilbyr utdanningene, og til dem som arbeider med matematikk i lærerutdanning. Forventningene forplikter og utfordrer, og de krever oppmerksomhet og konsentrasjon. Målet med boka er å stimulere til ettertanke og diskusjon knyttet til matematikk i skolen og lærerutdanning. Boka retter seg særlig mot studenter på masterutdanningsnivå, og undervisere og studenter i grunnskolelærerutdanningen. E-boka tilsvarer 1. trykte utgave. Oslo: Cappelen Damm, 2014.