Legg til i ønskeliste
Gratis utdrag
- Sett i bokhyllen
- Les gratis utdrag
Digital strategi for alle ebok
539,-
I 20 år har vi laget nettsteder, i 20 år har vi feilet. Vi har sendt medarbeiderne på skrivekurs, drevet kompetansebygging på brukervennlighet og laget webstrategier. Vi har lært om informasjonsarkitektur, universell utforming og responsivt webdesign. Vi har lært å skrive effektivt for både leserne og søkemotorene. Kort sagt: Vi vet hva som kjennetegner gode digitale løsninger. Likevel snubler vi gang på gang. Selv om vi har kompetanse på innhold, design og brukeropplevelser, er vi ikke organis…
Ebok
539,-
Forlag
Fagbokforlaget
Utgitt
20 oktober 2024
Lengde
242 sider
Sjanger
Fagbøker, Data- og informasjonsteknologi, Samfunnsvitenskap
Språk
Bokmål
Format
epub
DRM-beskyttelse
LCP
ISBN
9788245057010
I 20 år har vi laget nettsteder, i 20 år har vi feilet. Vi har sendt medarbeiderne på skrivekurs, drevet kompetansebygging på brukervennlighet og laget webstrategier. Vi har lært om informasjonsarkitektur, universell utforming og responsivt webdesign. Vi har lært å skrive effektivt for både leserne og søkemotorene. Kort sagt: Vi vet hva som kjennetegner gode digitale løsninger. Likevel snubler vi gang på gang. Selv om vi har kompetanse på innhold, design og brukeropplevelser, er vi ikke organisert slik at vi klarer å forvalte den på riktig måte. De to største problemene er at vi mangler: - tydelige strategier for hva vi ønsker å oppnå. - rutiner for å forvalte nettstedet på riktig måte. I denne boken vil vi blant annet vise deg hvordan du: - systematisk forvalter og vedlikeholder nettstedet ditt. - prioriterer riktig. - synliggjør kvalitet og forretningsverdi. - bygger opp respekt for webarbeidet i virksomheten. - må organisere deg for å sikre kvalitet og verdi på innholdet ikke bare i prosjektet, men hver dag hele året. Denne boken passer både for studenter innen journalistikk, medievitenskap og markedsføring og for folk som jobber profesjonelt med websider. Sistnevnte gruppe inkluderer ledere, webkommunikatører, tekstforfattere, redaktører, markedsførere og kommunikasjons- og informasjonsmedarbeidere. Ove Dalen er faglig leder i Netlife Research og jobber med innhold og digital strategi. Han har skrevet bøkene God nettskriving og Effektiv nettskriving og har i 20 år hjulpet store norske mediekonsern, bedrifter og organisasjoner med strategier, kompetansebygging og innholdsutvikling på nett. Eirik Hafver Rønjum er digital strateg i Helsedirektoratet og regnes som en av Norges ledende eksperter på digital strategi og innhold på nett. Han har jobbet både som journalist, webredaktør og konsulent. Rønjum er en etterspurt foredragsholder i webkommunikasjon.