Dobbeltkvalifisering - perspektiver på kultur, utdanning og identitet (ebok) av -
Legg til i ønskeliste
Stephen Dobson (redaktør), Lars Anders Kulbrandstad (redaktør), Sigrun Sand (redaktør), Thor-André Skrefsrud (redaktør)

Dobbeltkvalifisering ebok

449,-
Dobbeltkvalifisering. Perspektiver på kultur, utdanning og identitet utgis i anledning av at professor Thor Ola Engen ved Høgskolen i Hedmark fyller 70 år i januar 2015. «Dobbeltkvalifisering» dreier seg om at opplæringen i barnehage og skole skal legge grunnlag for at barn og unge med utgangspunkt i sin egen kulturelle, etniske og språklige bakgrunn kan utvikle seg til selvstendige og myndige deltakere i samfunnet. «Kultur», «utdanning» og «identitet» er uløselig knyttet til hverandre: Uten ku…
Ebok 449,-

Andre har også kjøpt

Undertittel perspektiver på kultur, utdanning og identitet
Forfattere Stephen Dobson (redaktør), Lars Anders Kulbrandstad (redaktør), Sigrun Sand (redaktør), Thor-André Skrefsrud (redaktør)
Utgitt 30 juni 2019
Lengde 226 sider
Sjanger Fagbøker, Pedagogikk, Samfunnsvitenskap
Språk Bokmål
Format pdf
DRM-beskyttelse LCP
ISBN 9788245027112
Dobbeltkvalifisering. Perspektiver på kultur, utdanning og identitet utgis i anledning av at professor Thor Ola Engen ved Høgskolen i Hedmark fyller 70 år i januar 2015. «Dobbeltkvalifisering» dreier seg om at opplæringen i barnehage og skole skal legge grunnlag for at barn og unge med utgangspunkt i sin egen kulturelle, etniske og språklige bakgrunn kan utvikle seg til selvstendige og myndige deltakere i samfunnet. «Kultur», «utdanning» og «identitet» er uløselig knyttet til hverandre: Uten kulturell forankring virker ikke utdanning identitetsbyggende. Tas det ikke hensyn til barnas og elevenes identitet, blir kulturformidlingen forgjeves. Og en utdanning som ignorerer kultur og identitet, når aldri sine kunnskaps-, ferdighets- eller holdningsmål. Artiklene i boka er på ulik måte inspirert av Engens pedagogiske tenkning og bruker den aktivt og viderefører den inn i nye forskningsprosjekter og i møte med nye forskningsfelt. Boka henvender seg til forskere lærerutdannere, lærere, studenter og andre som interesserer seg for flerkulturelle forandringsprosesser i utdanning. Redaktørene er i likhet med de fleste artikkelforfatterne tilknyttet Avdeling for lærerutdanning og naturvitenskap ved Høgskolen i Hedmark. Stephen Dobson er professor i pedagogikk, Lars Anders Kulbrandstad professor i norsk, Sigrun Sand dosent i pedagogikk og Thor-André Skrefsrud førsteamanuensis i pedagogikk.