Fysikkdidaktikk (ebok) av Carl Angell
Legg til i ønskeliste
Carl Angell (forfatter), Berit Bungum (forfatter), Ellen K. Henriksen (forfatter), Stein Dankert Kolstø (forfatter), Jonas Persson (forfatter), Reidun Renstrøm (forfatter)

Fysikkdidaktikk ebok

549,-
Fysikkdidaktikk 2. utgave gir en helhetlig framstilling av fysikk som undervisningsfag i norsk utdanningssystem og er et unikt verktøy for alle fysikklærere og fysikklærerstudenter. Boka dekker et stort spenn av temaer, fra fysikkens historie og egenart som vitenskapsfag til hva som kjennetegner elevers forhold til faget, og hvordan læreren kan hjelpe elevene til faglig forståelse gjennom for eksempel bevisst bruk av språk og eksperimenter i undervisningen. Boka gir helt konkrete tips til under…
Ebok 549,-

Andre har også kjøpt

Forfattere Carl Angell (forfatter), Berit Bungum (forfatter), Ellen K. Henriksen (forfatter), Stein Dankert Kolstø (forfatter), Jonas Persson (forfatter), Reidun Renstrøm (forfatter)
Utgitt 13 oktober 2020
Lengde 452 sider
Sjanger Fagbøker, Samfunnsvitenskap, Pedagogikk, Matematikk og naturvitenskap
Språk Bokmål
Format epub
DRM-beskyttelse LCP
ISBN 9788202650902
Fysikkdidaktikk 2. utgave gir en helhetlig framstilling av fysikk som undervisningsfag i norsk utdanningssystem og er et unikt verktøy for alle fysikklærere og fysikklærerstudenter. Boka dekker et stort spenn av temaer, fra fysikkens historie og egenart som vitenskapsfag til hva som kjennetegner elevers forhold til faget, og hvordan læreren kan hjelpe elevene til faglig forståelse gjennom for eksempel bevisst bruk av språk og eksperimenter i undervisningen. Boka gir helt konkrete tips til undervisning i sentrale temaer, og viktige aspekter av elevvurdering i faget inngår i bokas siste del. I denne nye utgaven er alle kapitlene gjennomarbeidet og oppdatert fra forrige utgave. Den er gjort mer uavhengig av gjeldende læreplaner, uten å miste relevans for konkret undervisning. Boka er skrevet for studenter som tar fysikkdidaktikk som del av sin lærerutdanning ved universiteter og høgskoler, lærere i fysikk og naturfag og lærerutdannere i disse fagene. Den er et verktøy for videreutvikling av egen undervisning og refleksjon over fysikkfagets rolle og egenart i skole og samfunn.