 
    
    
    Legg til i ønskeliste
    
Inkluderende undervisning i høyere utdanning ebok
  
  
  269,-
  
Denne oppstartsguiden gir verktøy til undervisere som raskt og med enkle grep vil komme i gang med inkluderende undervisning. For deg som underviser, handler det om å ha en bevisst og gjennomtenkt undervisningsstil. Du får konkrete forslag til hvordan du kan gå frem, for eksempel ved å gjøre en strategisk kartlegging av studentgruppene dine, holde inkluderende introduksjoner ved semesterstart, legge opp gruppearbeid etter studentenes sammensetning og lage u…
  
    Ebok
    269,-
  
  
    Undertittel
    oppstartsguide med inkluderende strategier for undervisere
  
  
  
  
    Forlag
    Cappelen Damm akademisk
  
  
  
    Utgitt
    2 januar 2023
    
  
  
  
  
    Lengde
    169 sider
  
  
  
    Sjanger
    
      Fagbøker, Samfunnsvitenskap, Pedagogikk
    
  
  
  
  
    Språk
    Bokmål
  
  
    Format
    epub
  
  
    DRM-beskyttelse
    LCP
  
  
    ISBN
    9788202771706
  
Denne oppstartsguiden gir verktøy til undervisere som raskt og med enkle grep vil komme i gang med inkluderende undervisning. For deg som underviser, handler det om å ha en bevisst og gjennomtenkt undervisningsstil. Du får konkrete forslag til hvordan du kan gå frem, for eksempel ved å gjøre en strategisk kartlegging av studentgruppene dine, holde inkluderende introduksjoner ved semesterstart, legge opp gruppearbeid etter studentenes sammensetning og lage universelt utformede PowerPoint-presentasjoner.
Underveis får du innblikk i historier og eksempler fra studenter og undervisere fra hele landet. De deler sine erfaringer på godt og vondt. Hva trenger studenter av deg for å delta i læringsfellesskapet? Hva har fungert for andre undervisere som har eksperimentert med inkluderende strategier? Hva er de største undervisningsutfordringene, og hvordan kan de løses? Du får bakgrunnskunnskap, ressurser og refleksive øvelser til å utvikle deg som underviser.
Målgruppen for denne oppstartsguiden er undervisere i høyere utdanning som vil heve sin inkluderingskompetanse, og som søker konkrete verktøy for å komme i gang. Boken kan også brukes som en fagressurs ved høyere utdanningsinstitusjoner i opplæring i pedagogisk basiskompetanse for vitenskapelige ansatte med fokus på inkludering og mangfoldsbevissthet.
       
         
            
            
            
            
         
            
            
            
            
         
            
            
         
            
            
            
            
         
            
            
            
            
        