Inkluderende undervisning i høyere utdanning - oppstartsguide med inkluderende strategier for undervisere (ebok) av Rannveig Beito Svendby
Legg til i ønskeliste

Inkluderende undervisning i høyere utdanning ebok

269,-
Denne oppstartsguiden gir verktøy til undervisere som raskt og med enkle grep vil komme i gang med inkluderende undervisning. For deg som underviser, handler det om å ha en bevisst og gjennomtenkt undervisningsstil. Du får konkrete forslag til hvordan du kan gå frem, for eksempel ved å gjøre en strategisk kartlegging av studentgruppene dine, holde inkluderende introduksjoner ved semesterstart, legge opp gruppearbeid etter studentenes sammensetning og lage u…
Ebok 269,-

Andre har også kjøpt

Undertittel oppstartsguide med inkluderende strategier for undervisere
Forfattere Rannveig Beito Svendby (forfatter), Roy Søbstad (illustratør)
Utgitt 2 januar 2023
Lengde 169 sider
Sjanger Fagbøker, Samfunnsvitenskap, Pedagogikk
Språk Bokmål
Format epub
DRM-beskyttelse LCP
ISBN 9788202771706
Denne oppstartsguiden gir verktøy til undervisere som raskt og med enkle grep vil komme i gang med inkluderende undervisning. For deg som underviser, handler det om å ha en bevisst og gjennomtenkt undervisningsstil. Du får konkrete forslag til hvordan du kan gå frem, for eksempel ved å gjøre en strategisk kartlegging av studentgruppene dine, holde inkluderende introduksjoner ved semesterstart, legge opp gruppearbeid etter studentenes sammensetning og lage universelt utformede PowerPoint-presentasjoner. Underveis får du innblikk i historier og eksempler fra studenter og undervisere fra hele landet. De deler sine erfaringer på godt og vondt. Hva trenger studenter av deg for å delta i læringsfellesskapet? Hva har fungert for andre undervisere som har eksperimentert med inkluderende strategier? Hva er de største undervisningsutfordringene, og hvordan kan de løses? Du får bakgrunnskunnskap, ressurser og refleksive øvelser til å utvikle deg som underviser. Målgruppen for denne oppstartsguiden er undervisere i høyere utdanning som vil heve sin inkluderingskompetanse, og som søker konkrete verktøy for å komme i gang. Boken kan også brukes som en fagressurs ved høyere utdanningsinstitusjoner i opplæring i pedagogisk basiskompetanse for vitenskapelige ansatte med fokus på inkludering og mangfoldsbevissthet.