Legg til i ønskeliste
    
    
      Les gratis utdrag
    
    
Interaktive tavler. Endret undervisningspraksis ebok
  
  
  469,-
  
Tittelen på denne boken forteller at det er en bok om interaktive tavler, didaktikk, læringsledelse og dialogbasert undervisning. I tillegg tar den for seg et stort utvalg aktuelle digitale ressurser og hjelpemidler som egner seg for kommunikasjon mot interaktiv tavle. Pedagogikken som boken presenterer, er anvendbar på flere nivåer i skolen, og undervisningseksemplene er hovedsakelig for undervisning på mellomtrinn, ungdomstrinn og i videregående opplæring. På den måten er boken spesielt rette…
  
    Ebok
    469,-
  
  
Andre har også kjøpt
    Undertittel
    dialogpedagogikk på ungdomstrinnet og i videregående opplæring
  
  
  
  
    Forlag
    Fagbokforlaget
  
  
  
    Utgitt
    30 juni 2019
    
  
  
  
  
    Lengde
    230 sider
  
  
  
    Sjanger
    
      Politikk og samfunn, Dokumentar og fakta
    
  
  
  
  
    Språk
    Bokmål
  
  
    Format
    pdf
  
  
    DRM-beskyttelse
    LCP
  
  
    ISBN
    9788245027242
  
Tittelen på denne boken forteller at det er en bok om interaktive tavler, didaktikk, læringsledelse og dialogbasert undervisning. I tillegg tar den for seg et stort utvalg aktuelle digitale ressurser og hjelpemidler som egner seg for kommunikasjon mot interaktiv tavle. Pedagogikken som boken presenterer, er anvendbar på flere nivåer i skolen, og undervisningseksemplene er hovedsakelig for undervisning på mellomtrinn, ungdomstrinn og i videregående opplæring. På den måten er boken spesielt rettet mot lærerstudenter på GLU 5 10, PPU og bachelor- og masterstudier. Undervisningseksemplene er også enkle å konvertere og tilpasse barnetrinnet og GLU 1 7. I tillegg er dette en bok for lærere i grunnskolen og videregående skole som ønsker å videreutvikle egen praksis i klasseromsundervisningen. Bokens hovedidé er konsentrert rundt dialogbasert undervisning som pedagogisk basis for god læringsledelse, sammen med en god utnyttelse av de nevnte digitale ressursene.  De aller fleste av undervisningseksemplene er basert på forskning gjennom sju år med interaktive tavler. Det meste er prøvd ut i samarbeid med lærere gjennom lokale så vel som nasjonale prosjekter. Dermed er innholdet nytt og unikt materiale i sammenhengen dialogpedagogikk, interaktive tavler og digitale berøringsskjermer. Tor Arne Wølner er dosent i IKT i læring og pedagogikk ved Høgskolen i Buskerud og Vestfold. Han har de siste årene særlig arbeidet med dialogpedagogikk og interaktive tavler, og har vært prosjektleder for Nordic SMART Board project og EU-interregprosjektet GNU (Grenseoverskridende Nordisk Undervisning). Han har gitt ut en rekke bøker og artikler. Stian Gjertsen er lektor med lang erfaring fra ungdomstrinnet og den videregående skolen. Han er ansatt ved Nesodden videregående skole og underviser i norsk, engelsk og historie.
      
        