
Legg til i ønskeliste
Gratis utdrag
- Sett i bokhyllen
- Les gratis utdrag
Kulturelt og etnisk elevmangfold i skolen ebok
429,-
Hvordan kan skolen bli bedre på å tilrettelegge for elever med ulik kulturell bakgrunn? Boken omhandler lærerens arbeid i det flerkulturelle klasserommet. Den er teoretisk og ideologisk forankret i et humanistisk grunnsyn, der målet er dannelse gjennom individuell frigjøring og aktiv deltakelse i eget liv og i samfunnslivet. Skolefagene er sentrale i boken. De ulike kapitlene omhandler blant annet problemstillinger knyttet til språkutvikling, matematikk for flerkulturelle elever, det fler-reli…
Ebok
429,-
Forlag
Fagbokforlaget
Utgitt
30 juni 2019
Lengde
210 sider
Sjanger
Politikk og samfunn, Dokumentar og fakta
Språk
Multiple languages
Format
pdf
DRM-beskyttelse
LCP
ISBN
9788245027280
Hvordan kan skolen bli bedre på å tilrettelegge for elever med ulik kulturell bakgrunn? Boken omhandler lærerens arbeid i det flerkulturelle klasserommet. Den er teoretisk og ideologisk forankret i et humanistisk grunnsyn, der målet er dannelse gjennom individuell frigjøring og aktiv deltakelse i eget liv og i samfunnslivet. Skolefagene er sentrale i boken. De ulike kapitlene omhandler blant annet problemstillinger knyttet til språkutvikling, matematikk for flerkulturelle elever, det fler-religiøse klasserommet og betydning av praktisk-estetiske fag som ledd i inkluderingen av alle barn i skolen. Boken er primært rettet mot lærerutdannere, studenter og lærere. Redaktør Bente Bolme Moen er førstelektor i pedagogikk ved HIST. Blant noen av de øvrige bidragsytere er Thomas Hylland Eriksen, Thor Andrè Skrefsrud, Ragnar Arntzen, Anne B. Lund og Joron Pihl mfl.