Les lett - tekstbok (ebok) av Iréne Johansson
Legg til i ønskeliste
Iréne Johansson (forfatter)

Les lett ebok

295,-
Dette er lærerens veiledningsbok. Det gjøres på en oversiktlig måte rede for hvordan arbeidet i bildeboken skal bygges opp og utføres. Bøkene er en naturlig oppfølger til de tre første bøkene i Karlstad-modellen. Irene Johansson presenterer her lesetreningsmateriell som er organisert i 12 lesepakker. Hver lesepakke har en bok som sluttprodukt og øvelsene i lesepakken er slik at de skal være bokforberedende. Bøkene er en naturlig oppfølger til de tre første bøkene i Karlstad-modellen ("Spr…
Ebok 295,-

Andre har også kjøpt

Undertittel tekstbok
Forfattere Iréne Johansson (forfatter), Kirsten Ruud (oversetter), Kirstin Bergem (oversetter)
Utgitt 6 oktober 2021
Lengde 62 sider
Sjanger Fagbøker, Samfunnsvitenskap, Pedagogikk
Språk Bokmål
Format pdf
DRM-beskyttelse Vannmerket
ISBN 9788283600520
Dette er lærerens veiledningsbok. Det gjøres på en oversiktlig måte rede for hvordan arbeidet i bildeboken skal bygges opp og utføres. Bøkene er en naturlig oppfølger til de tre første bøkene i Karlstad-modellen. Irene Johansson presenterer her lesetreningsmateriell som er organisert i 12 lesepakker. Hver lesepakke har en bok som sluttprodukt og øvelsene i lesepakken er slik at de skal være bokforberedende. Bøkene er en naturlig oppfølger til de tre første bøkene i Karlstad-modellen ("Språkutvikling for barn med språkvansker": Bok 1, Performativ kommunikasjon, bok 2 Ordstadiet og bok 3 Enkel grammatikk- bok 2 og 3 med både tekst- og bildebok). Karlstad-modellen tar utgangspunkt i normal språkutvikling i en "på-vei-modell" som er dynamisk i sin form. Trinnene bygger på hverandre i en kontinuerlig prosess med hensyn til nivå, rekkefølge og sammenheng og bidrar til å gi barnet nødvendige, grunnleggende forutsetninger når det skal lære å lese og skrive, som: - generelle språkferdigheter - kjennskap til oppbyggingen av språket i fonemer, stavelser, ord og setninger - metaspråklig forståelse om språkets formside som har betydning for avkoding i leseprosessen (fra pseudolesing til fonologisk lesing) Les Lett består av en veiledningsbok og en billedbok med innhold som: Ordbildelotto - helordslesing - Lottobrett og lottobrikker er trykket i farger. Hver ordklasse har sin egen farge. Ord og bilde - I denne øvelsen trener barnet på å skifte fokus mellom ordets form og ordets innhold. Rebus - Dette er et spill der eleven kan lage setningsrebuser med ordbildekort eller med både ordbildekort og bildekort. Lyd - bokstav Analyse-syntese - eleven retter oppmerksomheten mot ordets deler, får innsikt i at et ord er en helhet som består av deler, og begynner å forstå hva et ord er. Skrivebøker - Skriving kan foregå gjennom konkret bruk av ordkort med bilder eller ordbilder som legges på en skriveplate. Eleven kan skriv