Legg til i ønskeliste
Gratis utdrag
- Sett i bokhyllen
- Les gratis utdrag
Lokale medier ebok
299,-
Teknologisk utvikling, markedets endrede krav til inntjening og ny brukeratferd innebærer både utfordringer og muligheter for de tradisjonelle mediene og deres omgivelser. Boka tar for seg den lokale og regionale journalistikken, det lokale publikum og den lokale offentligheten, og diskuterer medienes rolle i et demokratisk perspektiv.
Forfatterne viser at de lokale og regionale mediene er en viktig del av offentlighetens infrastruktur. De utforsker hvordan medielandskapet er preget av både en…
Ebok
299,-
Undertittel
samfunnsrolle, offentlighet og opinionsdanning
Forlag
Cappelen Damm akademisk
Utgitt
24 august 2021
Lengde
240 sider
Sjanger
Fagbøker, Samfunnsvitenskap
Språk
Multiple languages
Format
pdf
DRM-beskyttelse
LCP
ISBN
9788202630454
Teknologisk utvikling, markedets endrede krav til inntjening og ny brukeratferd innebærer både utfordringer og muligheter for de tradisjonelle mediene og deres omgivelser. Boka tar for seg den lokale og regionale journalistikken, det lokale publikum og den lokale offentligheten, og diskuterer medienes rolle i et demokratisk perspektiv.
Forfatterne viser at de lokale og regionale mediene er en viktig del av offentlighetens infrastruktur. De utforsker hvordan medielandskapet er preget av både endring og stabilitet, hvordan nye innovative prosjekt etableres i tradisjonelle medier, selv i en krisetid, og diskuterer hva som skjer når den offentlige arenaen og den mediale samhandlingen endres.
Boka er basert på forskningsprogrammet «Opinionsdanning, offentlighet og lokale medier», ledet av Birgit Røe Mathisen og Lisbeth Morlandstø ved Fakultet for samfunnsvitenskap, Nord universitet.
Lokale medier. Samfunnsrolle, offentlighet og opinionsdanning retter seg mot forskere og studenter innen journalistikk og medievitenskap.
E-boken tilsvarer 1. trykte utgave. Oslo: Cappelen Damm, 2018.