Lokale medier - samfunnsrolle, offentlighet og opinionsdanning (ebok) av -
Legg til i ønskeliste Gratis utdrag
  • Sett i bokhyllen
  • Les gratis utdrag
  • Embed-kode
Birgit Røe Mathisen (redaktør), Lisbeth Morlandstø (redaktør)

Lokale medier ebok

299,-
Teknologisk utvikling, markedets endrede krav til inntjening og ny brukeratferd innebærer både utfordringer og muligheter for de tradisjonelle mediene og deres omgivelser. Boka tar for seg den lokale og regionale journalistikken, det lokale publikum og den lokale offentligheten, og diskuterer medienes rolle i et demokratisk perspektiv. Forfatterne viser at de lokale og regionale mediene er en viktig del av offentlighetens infrastruktur. De utforsker hvordan medielandskapet er preget av både en…
Ebok 299,-

Andre har også kjøpt

Undertittel samfunnsrolle, offentlighet og opinionsdanning
Forfattere Birgit Røe Mathisen (redaktør), Lisbeth Morlandstø (redaktør)
Utgitt 24 august 2021
Lengde 240 sider
Sjanger Fagbøker, Samfunnsvitenskap
Språk Multiple languages
Format pdf
DRM-beskyttelse LCP
ISBN 9788202630454
Teknologisk utvikling, markedets endrede krav til inntjening og ny brukeratferd innebærer både utfordringer og muligheter for de tradisjonelle mediene og deres omgivelser. Boka tar for seg den lokale og regionale journalistikken, det lokale publikum og den lokale offentligheten, og diskuterer medienes rolle i et demokratisk perspektiv. Forfatterne viser at de lokale og regionale mediene er en viktig del av offentlighetens infrastruktur. De utforsker hvordan medielandskapet er preget av både endring og stabilitet, hvordan nye innovative prosjekt etableres i tradisjonelle medier, selv i en krisetid, og diskuterer hva som skjer når den offentlige arenaen og den mediale samhandlingen endres. Boka er basert på forskningsprogrammet «Opinionsdanning, offentlighet og lokale medier», ledet av Birgit Røe Mathisen og Lisbeth Morlandstø ved Fakultet for samfunnsvitenskap, Nord universitet. Lokale medier. Samfunnsrolle, offentlighet og opinionsdanning retter seg mot forskere og studenter innen journalistikk og medievitenskap. E-boken tilsvarer 1. trykte utgave. Oslo: Cappelen Damm, 2018.