Profesjonsfellesskap og skoleutvikling - lærere som lærer (ebok) av Bjart Grutle
Legg til i ønskeliste Gratis utdrag
  • Sett i bokhyllen
  • Les gratis utdrag
  • Embed-kode
Bjart Grutle (forfatter)

Profesjonsfellesskap og skoleutvikling ebok

219,-
Denne boka er skrevet for å gi deg som student på praktisk-pedagogisk utdanning (PPU) en introduksjon til temaet profesjons- og skoleutvikling. Her presenteres noen sentrale teorier på organisasjonsfeltet og disse blir belyst med eksempler fra skolehverdagen. Budskapet er at det er mange måter å se på skolen på, avhengig av hvilken synsvinkel man ser den fra. En slik innsikt vil være nyttig for deg som student og i din framtidige lærergjerning. For hvordan du fungerer som lærer er ikke bare av…
Ebok 219,-

Andre har også kjøpt

Undertittel lærere som lærer
Forfattere Bjart Grutle (forfatter), Ingvild Foldøy Grutle (illustratør)
Utgitt 4 juli 2019
Lengde 205 sider
Sjanger Fagbøker, Pedagogikk, Samfunnsvitenskap
Språk Bokmål
Format pdf
DRM-beskyttelse LCP
ISBN 9788202628154
Denne boka er skrevet for å gi deg som student på praktisk-pedagogisk utdanning (PPU) en introduksjon til temaet profesjons- og skoleutvikling. Her presenteres noen sentrale teorier på organisasjonsfeltet og disse blir belyst med eksempler fra skolehverdagen. Budskapet er at det er mange måter å se på skolen på, avhengig av hvilken synsvinkel man ser den fra. En slik innsikt vil være nyttig for deg som student og i din framtidige lærergjerning. For hvordan du fungerer som lærer er ikke bare avhengig av dine egne ferdigheter og kunnskaper, men også av arbeidsfellesskapet på skolen. Med utdanningen kvalifiserer du deg til arbeid i skolen, men først når du blir lærer starter kompetanseutviklingen for alvor. Da skal du inngå i et profesjonsfellesskap på din skole, bidra til skolens utvikling og bli en lærer som lærer. Skolens samfunnsoppdrag knyttet til elevenes læring og utvikling vil da være den målsettingen både du og skolens utvikling måles opp mot. E-boka tilsvarer 1. trykte utgave. Oslo: Cappelen Damm, 2018.