Legg til i ønskeliste
Gratis utdrag
- Sett i bokhyllen
- Les gratis utdrag
Å lære språk i barnehagen ebok
259,-
Hvordan bør barnehagen tilrettelegge for språklæring?
Hva kjennetegner språkfremmende samspill?
Det kan være lett å tenke at barn i barnehagen lærer språk nærmest av seg selv. Denne boken viser at de voksne kan gjøre en stor forskjell gjennom måten de samhandler med barna på og hvordan de tilrettelegger for barns samhandling med hverandre. Dette er særlig viktig for barn som lærer norsk som et nytt språk i barnehagen.
Forfatteren etablerer et kunnskapsgrunnlag for språkarbeid i barnehagen ve…
Ebok
259,-
Undertittel
kvaliteter ved barns samhandling med voksne og jevnaldrende som fremmer språklæring
Forlag
Cappelen Damm akademisk
Utgitt
8 juli 2019
Lengde
194 sider
Sjanger
Fagbøker, Språk og litteratur, Samfunnsvitenskap, Pedagogikk
Språk
Bokmål
Format
pdf
DRM-beskyttelse
LCP
ISBN
9788202627966
Hvordan bør barnehagen tilrettelegge for språklæring?
Hva kjennetegner språkfremmende samspill?
Det kan være lett å tenke at barn i barnehagen lærer språk nærmest av seg selv. Denne boken viser at de voksne kan gjøre en stor forskjell gjennom måten de samhandler med barna på og hvordan de tilrettelegger for barns samhandling med hverandre. Dette er særlig viktig for barn som lærer norsk som et nytt språk i barnehagen.
Forfatteren etablerer et kunnskapsgrunnlag for språkarbeid i barnehagen ved å drøfte forskning fra ulike tradisjoner opp mot de voksnes rolle som språkmodeller og tilretteleggere i barnehagen. Fremstillingen belyser også samarbeid mellom ansatte og mellom foreldre og ansatte, og tar i betraktning at barn er ulike og har ulik bakgrunn. Språkfremmende samspill, muligheter og utfordringer illustreres gjennom samtaleeksempler fra norske barnehager.
E-boken tilsvarer 1. trykte utgave. Oslo: Cappelen Damm, 2018.