Å lære språk i barnehagen - kvaliteter ved barns samhandling med voksne og jevnaldrende som fremmer språklæring (ebok) av Vibeke Grøver
Legg til i ønskeliste Gratis utdrag
  • Sett i bokhyllen
  • Les gratis utdrag
  • Embed-kode
Vibeke Grøver (forfatter)

Å lære språk i barnehagen ebok

259,-
Hvordan bør barnehagen tilrettelegge for språklæring? Hva kjennetegner språkfremmende samspill? Det kan være lett å tenke at barn i barnehagen lærer språk nærmest av seg selv. Denne boken viser at de voksne kan gjøre en stor forskjell gjennom måten de samhandler med barna på og hvordan de tilrettelegger for barns samhandling med hverandre. Dette er særlig viktig for barn som lærer norsk som et nytt språk i barnehagen. Forfatteren etablerer et kunnskapsgrunnlag for språkarbeid i barnehagen ve…
Ebok 259,-

Andre har også kjøpt

Undertittel kvaliteter ved barns samhandling med voksne og jevnaldrende som fremmer språklæring
Forfattere Vibeke Grøver (forfatter)
Utgitt 8 juli 2019
Lengde 194 sider
Sjanger Fagbøker, Språk og litteratur, Samfunnsvitenskap, Pedagogikk
Språk Bokmål
Format pdf
DRM-beskyttelse LCP
ISBN 9788202627966
Hvordan bør barnehagen tilrettelegge for språklæring? Hva kjennetegner språkfremmende samspill? Det kan være lett å tenke at barn i barnehagen lærer språk nærmest av seg selv. Denne boken viser at de voksne kan gjøre en stor forskjell gjennom måten de samhandler med barna på og hvordan de tilrettelegger for barns samhandling med hverandre. Dette er særlig viktig for barn som lærer norsk som et nytt språk i barnehagen. Forfatteren etablerer et kunnskapsgrunnlag for språkarbeid i barnehagen ved å drøfte forskning fra ulike tradisjoner opp mot de voksnes rolle som språkmodeller og tilretteleggere i barnehagen. Fremstillingen belyser også samarbeid mellom ansatte og mellom foreldre og ansatte, og tar i betraktning at barn er ulike og har ulik bakgrunn. Språkfremmende samspill, muligheter og utfordringer illustreres gjennom samtaleeksempler fra norske barnehager. E-boken tilsvarer 1. trykte utgave. Oslo: Cappelen Damm, 2018.