Faglig kunnskap i skole og lærerutdanning II - nordiske bidrag til fagdidaktikken (ebok) av -
Legg til i ønskeliste
Arne Amdal (redaktør), Henning Fjørtoft (redaktør), Tale M. Guldal (redaktør)

Faglig kunnskap i skole og lærerutdanning II (Faglig kunnskap i skole og lærerutdanning) ebok

359,-
Faglig kunnskap i skole og lærerutdanning er en antologi i to bind med artikler fra konferansen NOFA4 i Trondheim 2013. Bidrag fra sentrale forskere fra Norden viser spennvidden i og mulige løsninger på skolefagenes utfordringer. Utgangspunktet er fagdidaktikkens grunnspørsmål: Hva bør fagets innhold være? Hvorfor er faget viktig i dagens utdanningsløp? Og hvordan kan man formidle kunnskap på en måte som gir elever og studenter best mulig læringsutbytte? Bind 2 inneholder artikler om undervisni…
Ebok 359,-

Andre har også kjøpt

Undertittel nordiske bidrag til fagdidaktikken
Forfattere Arne Amdal (redaktør), Henning Fjørtoft (redaktør), Tale M. Guldal (redaktør)
Utgitt 30 juni 2019
Lengde 168 sider
Sjanger Fagbøker, Språk og litteratur, Samfunnsvitenskap, Pedagogikk, Matematikk og naturvitenskap
Språk Multiple languages
Format pdf
DRM-beskyttelse LCP
ISBN 9788245028652
Faglig kunnskap i skole og lærerutdanning er en antologi i to bind med artikler fra konferansen NOFA4 i Trondheim 2013. Bidrag fra sentrale forskere fra Norden viser spennvidden i og mulige løsninger på skolefagenes utfordringer. Utgangspunktet er fagdidaktikkens grunnspørsmål: Hva bør fagets innhold være? Hvorfor er faget viktig i dagens utdanningsløp? Og hvordan kan man formidle kunnskap på en måte som gir elever og studenter best mulig læringsutbytte? Bind 2 inneholder artikler om undervisning i språkfag og matematikk. Temaene omfatter litteratur- og leseundervisning i skolen, utvikling av ordforråd og begrepsforståelse, lesing på andrespråk og ulike metaforer for faglig læring og undervisning, og representerer ny forskning på disse områdene. Bind 1 inneholder bidrag fra samfunnsfag- og historiedidaktikk. Om redaktørene for bind 2: Arne Amdal er universitetslektor i matematikkdidaktikk, Henning Fjørtoft er førsteamanuensis i norsk fagdidaktikk, og Tale M. Guldal er førsteamanuensis i engelsk fagdidaktikk. Alle arbeider ved Program for lærerutdanning, NTNU.