Legg til i ønskeliste
Faglig kunnskap i skole og lærerutdanning II (Faglig kunnskap i skole og lærerutdanning) ebok
359,-
Faglig kunnskap i skole og lærerutdanning er en antologi i to bind med artikler fra konferansen NOFA4 i Trondheim 2013. Bidrag fra sentrale forskere fra Norden viser spennvidden i og mulige løsninger på skolefagenes utfordringer. Utgangspunktet er fagdidaktikkens grunnspørsmål: Hva bør fagets innhold være? Hvorfor er faget viktig i dagens utdanningsløp? Og hvordan kan man formidle kunnskap på en måte som gir elever og studenter best mulig læringsutbytte? Bind 2 inneholder artikler om undervisni…
Ebok
359,-
Undertittel
nordiske bidrag til fagdidaktikken
Forlag
Fagbokforlaget
Utgitt
30 juni 2019
Lengde
168 sider
Sjanger
Fagbøker, Språk og litteratur, Samfunnsvitenskap, Pedagogikk, Matematikk og naturvitenskap
Språk
Multiple languages
Format
pdf
DRM-beskyttelse
LCP
ISBN
9788245028652
Faglig kunnskap i skole og lærerutdanning er en antologi i to bind med artikler fra konferansen NOFA4 i Trondheim 2013. Bidrag fra sentrale forskere fra Norden viser spennvidden i og mulige løsninger på skolefagenes utfordringer. Utgangspunktet er fagdidaktikkens grunnspørsmål: Hva bør fagets innhold være? Hvorfor er faget viktig i dagens utdanningsløp? Og hvordan kan man formidle kunnskap på en måte som gir elever og studenter best mulig læringsutbytte? Bind 2 inneholder artikler om undervisning i språkfag og matematikk. Temaene omfatter litteratur- og leseundervisning i skolen, utvikling av ordforråd og begrepsforståelse, lesing på andrespråk og ulike metaforer for faglig læring og undervisning, og representerer ny forskning på disse områdene. Bind 1 inneholder bidrag fra samfunnsfag- og historiedidaktikk. Om redaktørene for bind 2: Arne Amdal er universitetslektor i matematikkdidaktikk, Henning Fjørtoft er førsteamanuensis i norsk fagdidaktikk, og Tale M. Guldal er førsteamanuensis i engelsk fagdidaktikk. Alle arbeider ved Program for lærerutdanning, NTNU.