Legg til i ønskeliste
Tverrfaglige lekeprosjekt i begynneropplæringen ebok
369,-
Leksituasjonen er barns naturlige måte å være på og å lære på. I denne boken viser Aud Berggraf Sæbø hvordan lærere kan legge til rette for lekbaserte og inkluderende læreprosesser i begynneropplæringen.
Forfatteren har som del av sin forskning utviklet lekbaserte, dramapedagogiske undervisningsopplegg for barnehage og grunnskole. Erfaringen er at kreative, estetiske og inkluderende læreprosesser i undervisningen, både kan styrke elevenes interesse og engasjement, og skape og ivareta lærelys…
Ebok
369,-
Andre har også kjøpt
Undertittel
om inkluderende og skapende læreprosesser for engasjement, mestring og dybdelæring
Forlag
Universitetsforlaget
Utgitt
25 april 2023
Lengde
310 sider
Sjanger
Fagbøker, Pedagogikk, Samfunnsvitenskap
Språk
Bokmål
Format
epub
DRM-beskyttelse
LCP
ISBN
9788215069029
Leksituasjonen er barns naturlige måte å være på og å lære på. I denne boken viser Aud Berggraf Sæbø hvordan lærere kan legge til rette for lekbaserte og inkluderende læreprosesser i begynneropplæringen.
Forfatteren har som del av sin forskning utviklet lekbaserte, dramapedagogiske undervisningsopplegg for barnehage og grunnskole. Erfaringen er at kreative, estetiske og inkluderende læreprosesser i undervisningen, både kan styrke elevenes interesse og engasjement, og skape og ivareta lærelyst.
Boken består av konkrete og varierte undervisningsopplegg, og presenterer faglig arbeid med kompetansemålene gjennom lek og rollelek. Forfatteren gir flere konkrete tips underveis, og utdyper betydningen av lek og kreative læreprosesser i begynneropplæringen med teori og forskning. Intensjonen er å vise hvordan du som lærer kan inkludere alle elevene i en lekbasert læreprosess og styrke deres mestringsfølelse og mestringsglede.
Boken er skrevet spesielt for lærere i første og andre klasse, men alle oppleggene kan med enkle justeringer tilpasses hele småskoletrinnet.