Arbeid med overganger i barnehagen - å skape sammenheng for og med barn (ebok) av -
Legg til i ønskeliste Gratis utdrag
  • Sett i bokhyllen
  • Les gratis utdrag
  • Embed-kode
Hilde Dehnæs Hogsnes (redaktør), June Berger Storli (redaktør), Liv Torunn Eik (redaktør)

Arbeid med overganger i barnehagen ebok

315,-
Denne boken utforsker en barnehages arbeid med barns overgang fra hjem til barnehage, mellom avdelinger i barnehagen og videre fra barnehage til SFO og skole. For å skape gode overganger er det behov for mer kunnskap om hvordan personalet kan utvikle en praksis som gir barna erfaringer med meningsfulle sammenhenger. En sentral målsetting i det omtalte forsknings- og utviklingsarbeidet er at barn skal være aktører i prosessen med å skape sammenhenger i overgangene. Boken er et resultat av et fir…
Ebok 315,-

Andre har også kjøpt

Undertittel å skape sammenheng for og med barn
Forfattere Hilde Dehnæs Hogsnes (redaktør), June Berger Storli (redaktør), Liv Torunn Eik (redaktør)
Utgitt 10 januar 2025
Lengde 155 sider
Sjanger Fagbøker, Samfunnsvitenskap, Pedagogikk
Språk Bokmål
Format epub
DRM-beskyttelse LCP
ISBN 9788245057188
Denne boken utforsker en barnehages arbeid med barns overgang fra hjem til barnehage, mellom avdelinger i barnehagen og videre fra barnehage til SFO og skole. For å skape gode overganger er det behov for mer kunnskap om hvordan personalet kan utvikle en praksis som gir barna erfaringer med meningsfulle sammenhenger. En sentral målsetting i det omtalte forsknings- og utviklingsarbeidet er at barn skal være aktører i prosessen med å skape sammenhenger i overgangene. Boken er et resultat av et fireårig samarbeidsprosjekt mellom en barnehage og forskere ved Universitetet i Sørøst-Norge. Med utgangspunkt i personalets praksisfortellinger belyser boken ulike perspektiver på sammenheng i overgangene. Hensikten er å fremme bevissthet, refleksjon og videre forskning rundt barnehagers arbeid med barns overganger. Boken er relevant for studenter i barnehagelærerutdanningen, barnehagelærere, grunnskolelærere og -studenter som har fokus på begynneropplæring i skolen, SFO-ansatte, lærerutdannere og forskere med fokus på overgangsarbeid. Redaktørene Hilde Dehnæs Hogsnes, June Berger Storli, og Liv Torunn Eik har lang erfaring fra arbeid som barnehagelærere og undervisere i barnehagelærerutdanningen, grunnskolelærerutdanningen og i videreutdanninger for lærere i barnehage og skole. I tillegg har alle tre relevant erfaring som forskere på feltet boka omhandler.