Legg til i ønskeliste
Læringspotensial (Inkluderende skolemiljø) ebok
199,-
I denne boken drøftes fem ulike perspektiver ved læringspotensial gjennom følgende spørsmål:
Hva er læringspotensial, og hvordan forstå dette med utgangspunkt i et inkluderende skolemiljø? Hvilke faktorer utenfor skolen påvirker elevens potensial for læring? Hvordan kan viljestyrke fremme elevens læringspotensial? Hvordan kan læreren bidra til å fremme elevenes læringspotensial? Hvilken sammenheng er det mellom potensial for læring og psykisk helse? Læring kan forstås som en prosess som pågår …
Ebok
199,-
Andre har også kjøpt
Forlag
Cappelen Damm akademisk
Utgitt
13 august 2019
Lengde
112 sider
Sjanger
Fagbøker, Pedagogikk, Samfunnsvitenskap
Serie
Inkluderende skolemiljø
Språk
Bokmål
Format
epub
DRM-beskyttelse
LCP
ISBN
9788202643881
I denne boken drøftes fem ulike perspektiver ved læringspotensial gjennom følgende spørsmål:
Hva er læringspotensial, og hvordan forstå dette med utgangspunkt i et inkluderende skolemiljø? Hvilke faktorer utenfor skolen påvirker elevens potensial for læring? Hvordan kan viljestyrke fremme elevens læringspotensial? Hvordan kan læreren bidra til å fremme elevenes læringspotensial? Hvilken sammenheng er det mellom potensial for læring og psykisk helse? Læring kan forstås som en prosess som pågår i hele individets oppvekst og voksne liv. Potensial for læring ligger i alle mennesker, men hvor langt et menneske kan nå gjennom en læringsprosess, vil variere fra individ til individ. Skolen utfordres til å identifisere læringspotensial og til å tilrettelegge for eleven basert på en slik identifisering.
Boken er aktuell for studenter innenfor pedagogiske og spesialpedagogiske studieretninger. Den er også aktuell for forskere med interesse for spørsmål knyttet til skolemiljø og for lærere og lærerutdannere som arbeider med å utvikle gode og inkluderende skolemiljøer.
E-boken tilsvarer 1. trykte utgave. Oslo: Cappelen Damm Akademisk, 2019