Mobbeatferd i barnehagen - temaforståelse,  forebygging, inkluderingstrening, tiltak (ebok) av Ella Cosmovici Idsøe
Legg til i ønskeliste Gratis utdrag
  • Sett i bokhyllen
  • Les gratis utdrag
  • Embed-kode
Ella Cosmovici Idsøe (forfatter), Pål Roland (forfatter)

Mobbeatferd i barnehagen ebok

269,-
Barnehagene trenger kunnskap og handlingskompetanse for å forebygge og håndtere krenkelser og mobbing i tidlig alder. Denne boka gir praktiske eksempler på hva mobbing er i denne alderen, hvordan den kommer til syne i barnegruppen, og hvordan den kan utvikle seg over tid. Videre gis det en oversikt over: forebyggingsstrategier konkrete strategier for hvordan man identifiserer og endrer uønsket atferd i barnegruppen tiltak for å stimulere sosial og emosjonell læring inkludering og samarbeid med…
Ebok 269,-

Andre har også kjøpt

Undertittel temaforståelse, forebygging, inkluderingstrening, tiltak
Forfattere Ella Cosmovici Idsøe (forfatter), Pål Roland (forfatter)
Utgitt 10 juni 2025
Lengde 166 sider
Sjanger Fagbøker, Pedagogikk, Samfunnsvitenskap
Språk Bokmål
Format epub
DRM-beskyttelse LCP
ISBN 9788202867577

Barnehagene trenger kunnskap og handlingskompetanse for å forebygge og håndtere krenkelser og mobbing i tidlig alder. Denne boka gir praktiske eksempler på hva mobbing er i denne alderen, hvordan den kommer til syne i barnegruppen, og hvordan den kan utvikle seg over tid. Videre gis det en oversikt over:

  • forebyggingsstrategier
  • konkrete strategier for hvordan man identifiserer og endrer uønsket atferd i barnegruppen
  • tiltak for å stimulere sosial og emosjonell læring
  • inkludering og samarbeid med foreldrene
  • kapasitetsbygging i barnehagen og betydningen av et autoritativt klima
  • implementering av dette temaet i barnehagen

Boka inkluderer den nyeste kunnskapen og innsikten i tråd med de siste forskningsfunnene og aktuelle styringsdokumenter om mobbing i barnehagen. Den setter et tydelig søkelys på inkluderingstrening og utvikling av inkluderingskapasitet i barnehagen, med mål om å bidra til å forebygge mobbing fra tidlig alder.

Denne nye utgaven introduserer nye kapitler som utvider forståelsen av inkludering i barnehagemiljøet. Ett av dem utforsker det autoritative perspektivet i barnehagesammenheng, noe som gir verdifull innsikt i hvordan denne tilnærmingen kan fremme et positivt og utviklende miljø for alle barn. Et annet nytt kapittel er viet samarbeid med foreldre, som er avgjørende for å lykkes med inkluderingsarbeidet og kampen mot mobbing i tidlig alder. Dette kapittelet gir strategier og verktøy for å styrke samarbeidet mellom barnehagen og hjemmet.

Målgruppen for boka er barnehagelærerstudenter på både bachelor- og masternivå og i videreutdanning. Den henvender seg også til ledelsen og personalet i barnehagen, forskere i feltet og barnehagelærerutdannere. I tillegg er den aktuell for studenter i pedagogikk, spesialpedagogikk og barnevern.