Vitenskapsteori for masterstudenter i barnehagelærerutdanningen - en innføring (ebok) av -
Legg til i ønskeliste Gratis utdrag
  • Sett i bokhyllen
  • Les gratis utdrag
  • Embed-kode

Vitenskapsteori for masterstudenter i barnehagelærerutdanningen ebok

309,-
Denne læreboka gir en innføring i de mest sentrale og aktuelle vitenskapsteoretiske retninger. Boka presenterer åtte ulike vitenskapsteoretiske retninger; positivisme og postpositivisme, sosialkonstruktivisme, kritisk realisme, pragmatisme, hermeneutikk, fenomenologi, posthumane og ny-materielle teorier, og kunstbasert forskning.Hvert kapittel har eksempler på forskning knyttet til barn og barnehagen som arena med utgangspunkt i den vitenskapsteoretiske retningen som bl…
Ebok 309,-

Andre har også kjøpt

Undertittel en innføring
Forfattere Mirjam Dahl Bergsland (redaktør), Gry Mette Dalseng Haugen (redaktør), Roy Søbstad (illustratør)
Utgitt 26 september 2024
Lengde 246 sider
Sjanger Fagbøker, Samfunnsvitenskap, Pedagogikk
Språk Bokmål
Format epub
DRM-beskyttelse LCP
ISBN 9788202773939

Denne læreboka gir en innføring i de mest sentrale og aktuelle vitenskapsteoretiske retninger. Boka presenterer åtte ulike vitenskapsteoretiske retninger; positivisme og postpositivisme, sosialkonstruktivisme, kritisk realisme, pragmatisme, hermeneutikk, fenomenologi, posthumane og ny-materielle teorier, og kunstbasert forskning.
Hvert kapittel har eksempler på forskning knyttet til barn og barnehagen som arena med utgangspunkt i den vitenskapsteoretiske retningen som blir presentert. Hensikten er at studentene skal kunne se sammenhengen mellom vitenskapsteori, metodologi og forskning, og kunne vurdere relevansen av ulike vitenskapsteoretiske retninger for egen masteroppgave og forskningsdesign. Boka avsluttes med et kapittel om vitenskapens historie.