Litteraturformidling og kunstopplevelse - en studie av Den kulturelle skolesekken (ebok) av Anne Skaret
Legg til i ønskeliste
Anne Skaret (forfatter), Kristin Ørjasæter (forfatter), Hilde Hagerup (forfatter)

Litteraturformidling og kunstopplevelse ebok

319,-
Gjennom Den kulturelle skolesekken får alle barn og unge i norsk skole møte kunst minst en gang i året. Litteratur er én av kunstartene som inngår i denne unike og omfattende ordningen. Elevene får møte litteratur på ulike måter, som forfatterbesøk, forestillinger, skriveverksted eller gjennom andre formidlingsformer. Forfatterne av denne boka har undersøkt hvordan litteraturformidlingen i Den kulturelle skolesekken formes og fungerer, sett fra de ulike perspektivene til de som er involvert; f…
Ebok 319,-

Andre har også kjøpt

Undertittel en studie av Den kulturelle skolesekken
Forfattere Anne Skaret (forfatter), Kristin Ørjasæter (forfatter), Hilde Hagerup (forfatter), Hilde Hagerup (medforfatter)
Utgitt 13 august 2019
Lengde 270 sider
Sjanger Fagbøker, Språk og litteratur
Språk Bokmål
Format epub
DRM-beskyttelse LCP
ISBN 9788202644079
Gjennom Den kulturelle skolesekken får alle barn og unge i norsk skole møte kunst minst en gang i året. Litteratur er én av kunstartene som inngår i denne unike og omfattende ordningen. Elevene får møte litteratur på ulike måter, som forfatterbesøk, forestillinger, skriveverksted eller gjennom andre formidlingsformer. Forfatterne av denne boka har undersøkt hvordan litteraturformidlingen i Den kulturelle skolesekken formes og fungerer, sett fra de ulike perspektivene til de som er involvert; forfattere og formidlere som skaper litterære produksjoner, kulturaktører i fylker, kommuner og på skoler som legger til rette og elever, lærere og andre på skolene som tar imot produksjonene. Undersøkelsen gir et kunnskapsgrunnlag som kan brukes til å skape enda flere litterære øyeblikk som setter spor. Boka er nyttig for alle som er opptatt av hvordan en barne- og ungdomslitterær tekst blir til og formidles til barn og unge. Den er særlig viktig for forfattere og illustratører av barne- og ungdomslitteratur, de som arbeider med litteraturformidling i og utenfor Den kulturelle skolesekken, samt studenter og forskere innen lærerutdanningene, bibliotekutdanning, litteraturvitenskap og litteraturformidling, medievitenskap og kulturstudier. Denne vitenskapelige monografien er resultat av et kombinert forsknings- og kunstnerisk utviklingsprosjekt i regi av Norsk barnebokinstitutt. E-boken tilsvarer 1. trykte utgave, Oslo: Cappelen Damm, 2019.