 
    
    
    Legg til i ønskeliste
    
Når lesing er vanskelig ebok
  
  
  289,-
  
Mange unge og voksne sliter med å mestre lesing i sin hverdag, å forstå norske tekster, eller de kan slett ikke lese. De trenger leseopplæring på grunnleggende nivåer og områder, tilrettelagt og tilpasset alder, ønsker og behov. 
 
 Forfatteren av denne boka presenterer et opplegg for grunnleggende leseopplæring tilpasset unge og voksne. Når lesing er vanskelig gir en kortfattet innføring i hva vi i dag vet om lesing, vansker, motivasjon, kartlegging og god undervisning, basert på forskning og …
  
    Ebok
    289,-
  
  
    Undertittel
    leseopplæring på grunnleggende nivåer for unge og voksne
  
  
  
  
    Forlag
    Cappelen Damm akademisk
  
  
  
    Utgitt
    4 juli 2019
    
  
  
  
  
    Lengde
    184 sider
  
  
  
    Sjanger
    
      Dokumentar og fakta, Politikk og samfunn
    
  
  
  
  
    Språk
    Bokmål
  
  
    Format
    pdf
  
  
    DRM-beskyttelse
    LCP
  
  
    ISBN
    9788202633950
  
Mange unge og voksne sliter med å mestre lesing i sin hverdag, å forstå norske tekster, eller de kan slett ikke lese. De trenger leseopplæring på grunnleggende nivåer og områder, tilrettelagt og tilpasset alder, ønsker og behov. 
 
Forfatteren av denne boka presenterer et opplegg for grunnleggende leseopplæring tilpasset unge og voksne. Når lesing er vanskelig gir en kortfattet innføring i hva vi i dag vet om lesing, vansker, motivasjon, kartlegging og god undervisning, basert på forskning og teori. Denne kunnskapen omsettes i konkrete råd og verktøy for tilpasset undervisning på fire områder der lesing kan være vanskelig: avkoding, tempo og flyt, leseforståelse eller å lese for å lære.
 
Boka er nyttig for studenter, lærere, veiledere og spesialpedagoger tilknyttet videregående skole, yrkesfag, voksenopplæring eller opplæring i yrkeslivet, eller andre som jobber eller skal jobbe med unge og voksne som trenger leseopplæring. E-boka tilsvarer 1. trykte utgave. Oslo: Cappelen Damm, 2012.
      Forfatteren av denne boka presenterer et opplegg for grunnleggende leseopplæring tilpasset unge og voksne. Når lesing er vanskelig gir en kortfattet innføring i hva vi i dag vet om lesing, vansker, motivasjon, kartlegging og god undervisning, basert på forskning og teori. Denne kunnskapen omsettes i konkrete råd og verktøy for tilpasset undervisning på fire områder der lesing kan være vanskelig: avkoding, tempo og flyt, leseforståelse eller å lese for å lære.
Boka er nyttig for studenter, lærere, veiledere og spesialpedagoger tilknyttet videregående skole, yrkesfag, voksenopplæring eller opplæring i yrkeslivet, eller andre som jobber eller skal jobbe med unge og voksne som trenger leseopplæring. E-boka tilsvarer 1. trykte utgave. Oslo: Cappelen Damm, 2012.
 
         
            
            
         
            
            
         
            
            
            
            
         
            
            
            
            
         
            
            
         
            
            
            
            
         
            
            
            
            
        