Matematikkvansker (ebok) av Lena Lindenskov,
Legg til i ønskeliste Gratis utdrag
  • Sett i bokhyllen
  • Les gratis utdrag
  • Embed-kode
Lena Lindenskov (forfatter), Peter Weng (forfatter)

Matematikkvansker ebok

450,-
(0)
Matematikkvansker er et praktisk redskap som kan brukes til å kartlegge og styrke elevers matematiske begrepsutvikling innenfor ti grunnleggende matematiske områder. Bokens metode bygger på forfatterens begrep "regnehull", som bl.a. innebærer at matematikkvansker kan møtes med mange ulike strategier, og at den beste strategien ikke alltid er å starte med å "fylle igjen hullet". Boken inneholder konkrete og varierte forslag til kartlegging, styrkende læring og videre læring til hvert av boke…
450,-
Undertittel konkrete tiltak for tidlig innsats
Forfattere Lena Lindenskov (forfatter), Peter Weng (forfatter), Knut Farbrot (oversetter), Frank Sørensen (oversetter)
Utgitt 21 april 2020
Lengde 191 sider
Sjangrer Psykologi og pedagogikk, Fagbøker
Språk Bokmål
Format pdf
DRM-beskyttelse Vannmerket
ISBN 9788283600452
Les og lytt gratis til denne boken
med EBOK.NO Pluss! 

 

Kun 119,- / måned

Les mer

Matematikkvansker er et praktisk redskap som kan brukes til å kartlegge og styrke elevers matematiske begrepsutvikling innenfor ti grunnleggende matematiske områder. Bokens metode bygger på forfatterens begrep "regnehull", som bl.a. innebærer at matematikkvansker kan møtes med mange ulike strategier, og at den beste strategien ikke alltid er å starte med å "fylle igjen hullet". Boken inneholder konkrete og varierte forslag til kartlegging, styrkende læring og videre læring til hvert av bokens ti områder. Denne oppbyggingen gjør det mulig for lærere å tilpasse det matematiske stoffet til den enkelte elevs forutsetninger og behov, uansett hvor eleven befinner seg i sin utvikling av matematisk kunnskap og uavhengig av elevens klassetrinn. Boken inneholder også en screeningtest som kan brukes til en innledende kartlegging av elevens forutsetninger, potensial, behov og motivasjon før en eventuell intervensjon. Boken besvarer følgende spørsmål: Hvilke faglige områder er viktige for elevens matematiske utvikling? Hvilken informasjon om elevens matematiske utvikling skal lærere ønske å få kjennskap til, og hvordan kan man skaffe seg denne informasjonen? Hvilke undervisningstiltak kan og bør iverk settes på bakgrunn av dette?