Supervitaminet (ebok) av Anne-Karine Strøm
Legg til i ønskeliste
Anne-Karine Strøm (forfatter)

Supervitaminet ebok

99,-
(0)
Forfatteren har i denne boken sett på hvordan moderne matvareproduksjon og ubalansert kosthold kan settes i sammenheng med flere forskjellige sykdommer. Gjennom intervjuer med fem forskere på dette spennende feltet belyses interessante funn og forskningsresulater. Forskere over hele verden er allikevel enige om at dette vitaminets fulle potensiale ennå ikke er oppdaget. Vitamin K2 er et fettløselig vitamin som støtter flere esensielle biologiske og fysiologiske prosesser i kroppen. Anerkj…
Ebok 99,-
Undertittel en helsehåndbok
Forfattere Anne-Karine Strøm (forfatter)
Forlag Prego Mobile
Utgitt 23 august 2021
Lengde 72 sider
Sjangrer Helse, sex og samliv, Helse- og sosialfag, Helse, livsstil og fritid, Fagbøker
Språk Bokmål
Format epub
DRM-beskyttelse Vannmerket
ISBN 9788284300122
Forfatteren har i denne boken sett på hvordan moderne matvareproduksjon og ubalansert kosthold kan settes i sammenheng med flere forskjellige sykdommer. Gjennom intervjuer med fem forskere på dette spennende feltet belyses interessante funn og forskningsresulater. Forskere over hele verden er allikevel enige om at dette vitaminets fulle potensiale ennå ikke er oppdaget. Vitamin K2 er et fettløselig vitamin som støtter flere esensielle biologiske og fysiologiske prosesser i kroppen. Anerkjente studier og undersøkelser viser at vitamin K2 kan hjelpe mot beinskjørhet, hjerte- og karsykdom, nyresykdom, revmatiske sykdommer, diabetes 2, kreft, og nevrologiske sykdommer. Studier viser at vitamin K2 har evne til å .skru på" spesielt to livsviktige proteiner i kroppen; Matrix Gla-protein (MGP) og osteokalsin. Når disse proteinene aktiveres blir mange typer kroppsvev påvirket, blant annet bløtvev i hjerne, lever, nyrer og tarm - i tillegg til bindevev og beinvev i hele kroppen. Forskningen gir oss stadig ny og interessant informasjon om hvordan kroppens blodbaner og indre organer responderer på vitamin K2. Det er vanskelig å få i seg nok vitamin K2 gjennom kostholdet. Matvarer som er rike på vitamin K2 er fermentert og modnet mat som surkål, kimchi, yoghurt, rakfisk og gammelost. Vitaminet dannes også av bakterier i tarmen, men i veldig små mengder. Forfatterens ønske er å gi leseren ny og nyttig informasjon - og at videre forskning på dette spennende feltet vil bidra til mye god folkehelse!