Tilpasset opplæring og inkluderende støttesys
Legg til i ønskeliste
Thomas Nordahl (forfatter), Terje Overland (forfatter)

Tilpasset opplæring og inkluderende støttesystemer ebok

229,-
(0)
Hva innebærer en tilpasset, likeverdig og inkluderende opplæring i praksis, og hva kan skolen gjøre for å realisere alle elevers potensial for læring? Dette er de grunnleggende temaene for denne boka om tilpasset opplæring og inkluderende pedagogiske støttesystemer. Ut fra en tredeling av elevgruppen drøfter og viser Nordahl og Overland hvordan opplæring kan tilrettelegges for alle elever i skolen. Her presenteres et forskningsbasert system som har bedre sannsynlighet for å sikre elevenes …
Ebok 229,-
Undertittel høyt læringsutbytte for alle elever
Forfattere Thomas Nordahl (forfatter), Terje Overland (forfatter)
Forlag Gyldendal
Utgitt 18 oktober 2021
Lengde 159 sider
Sjangrer Psykologi og pedagogikk, Fagbøker
Språk Bokmål
Format epub
DRM-beskyttelse Vannmerket
ISBN 9788205542662

Andre har også kjøpt

Hva innebærer en tilpasset, likeverdig og inkluderende opplæring i praksis, og hva kan skolen gjøre for å realisere alle elevers potensial for læring? Dette er de grunnleggende temaene for denne boka om tilpasset opplæring og inkluderende pedagogiske støttesystemer. Ut fra en tredeling av elevgruppen drøfter og viser Nordahl og Overland hvordan opplæring kan tilrettelegges for alle elever i skolen. Her presenteres et forskningsbasert system som har bedre sannsynlighet for å sikre elevenes læring enn det tradisjonelle spesialpedagogiske systemet som har vært brukt i skolen siden 1975. Forfatterne hevder at alle lærere trenger støtte fra kolleger i arbeidet, og slik støtte er spesielt viktig for lærere som prøver å forbedre læringsresultatene til elever som har mangelfullt læringsutbytte. I boka drøftes det hvordan interne og eksterne pedagogiske støttesystemer i skolen kan bistå lærere slik at opplæringen blir best mulig tilpasset den enkelte elevs forutsetninger og muligheter. Videre legges det et sterkt fokus på at det er elevenes læring som er det inkluderende pedagogiske støttesystemet sin hensikt. Målgruppen for boken er for studenter i ulike lærerutdanningstilbud, og ikke minst aktive lærere og skoleledere som har behov for å videreutvikle den pedagogiske praksisen i skolen.