Legg til i ønskeliste
Hvorfor tall går i ball ebok
370,-
Matematikkvansker er et omfattende og forsømt fagfelt innen skoleverkt, delvis fordi vi vet for lite om "Hvorfor tall går i ball" for mange elever. Dette medfører usikkerhet både når det gjelder kartlegging og utredning, og spesielt når det gjelder utformingen av tiltakene ved slike vansker.
Fra innholdsfortegnelsen kan nevnes kapitler som "Terminologi og definisjoner", "Kjennetegn på tall i ball", "Matematikkvansker i samspill med andre vansker", "En samlende arbeidsmodell: Working Memory",…
Ebok
370,-
Undertittel
matematikkvansker i et spesialpedagogisk fokus
Forlag
Info vest forlag
Utgitt
30 august 2019
Lengde
151 sider
Sjanger
Fagbøker, Samfunnsvitenskap, Pedagogikk, Matematikk og naturvitenskap
Språk
Bokmål
Format
pdf
DRM-beskyttelse
Vannmerket
ISBN
9788283600780
Matematikkvansker er et omfattende og forsømt fagfelt innen skoleverkt, delvis fordi vi vet for lite om "Hvorfor tall går i ball" for mange elever. Dette medfører usikkerhet både når det gjelder kartlegging og utredning, og spesielt når det gjelder utformingen av tiltakene ved slike vansker.
Fra innholdsfortegnelsen kan nevnes kapitler som "Terminologi og definisjoner", "Kjennetegn på tall i ball", "Matematikkvansker i samspill med andre vansker", "En samlende arbeidsmodell: Working Memory", Kartlegging og utredning av matematikkvansker" og "Hvilke tiltak virker?"
Den spesialpedagogiske hjelpen bør være "evidensbasert", dvs. ha grunnlag i forskning og utviklingsarbeid. Denne boken vil være en hjelp til å oppnå dette målet, og vil kunne bidra til økt forståelse av hvor komplekse matematikkvansker er. Den vil også være et bidrag til diskusjonen om utviklingen av matematikkundervisningen, slik at matematikkvansker kan forebygges.
Boken retter seg mot spesialpedagoger, ansatte innen PPT, Statped og lærerutdanningen, samt studenter innen spesialpedagogikk og matematikkdidaktikk. Hvert kapittel kan leses separat og boken vil derfor også fungere som et hjelpemiddel i utredningsarbeidet og ved utviklingen av kompetanse om matematikkvansker innen skoleverket.