Innføring i pedagogisk forskningsmetode - en hjelp til kritisk tolking og vurdering (ebok) av Thor Arnfinn Kleven
Legg til i ønskeliste Gratis utdrag
  • Sett i bokhyllen
  • Les gratis utdrag
  • Embed-kode
Thor Arnfinn Kleven (forfatter), Finn Hjardemaal (forfatter)

Innføring i pedagogisk forskningsmetode ebok

385,-
Innføring i pedagogisk forskningsmetode gir leseren en introduksjon til metoder som brukes innenfor pedagogisk forskning, med vekt på pålitelighets- og gyldighetsspørsmål. Relevante vitenskapsfilosofiske retninger blir også presentert. Et viktig trekk ved boka er at den – i tillegg til å gi et grunnlag i forskningsmetode for egen forskning – framhever kritisk tolking og vurdering av forskningsresultater. Nytt i denne fjerde utgaven er at hvert kapittel har fått repetisjons- og refleksjonsspørsm…
Ebok 385,-

Andre har også kjøpt

Undertittel en hjelp til kritisk tolking og vurdering
Forfattere Thor Arnfinn Kleven (forfatter), Finn Hjardemaal (forfatter)
Utgitt 18 oktober 2024
Lengde 226 sider
Sjanger Fagbøker, Samfunnsvitenskap, Pedagogikk
Språk Bokmål
Format epub
DRM-beskyttelse LCP
ISBN 9788245054187
Innføring i pedagogisk forskningsmetode gir leseren en introduksjon til metoder som brukes innenfor pedagogisk forskning, med vekt på pålitelighets- og gyldighetsspørsmål. Relevante vitenskapsfilosofiske retninger blir også presentert. Et viktig trekk ved boka er at den – i tillegg til å gi et grunnlag i forskningsmetode for egen forskning – framhever kritisk tolking og vurdering av forskningsresultater. Nytt i denne fjerde utgaven er at hvert kapittel har fått repetisjons- og refleksjonsspørsmål. Litteraturen er gjennomgående oppdatert, og det er gjort en del mindre endringer i framstillingen. Boka er skrevet spesielt med tanke på studenter i pedagogikk og lærerutdanning, men er også relevant for andre som bruker forskningslitteratur i pedagogikk og andre samfunnsfag. Thor Arnfinn Kleven er førsteamanuensis emeritus ved Institutt for pedagogikk ved Universitetet i Oslo. Finn R. Hjardemaal er professor ved Institutt for pedagogikk ved Universitetet i Sørøst-Norge.