Legg til i ønskeliste
Innføring i vernepleie ebok
319,-
En innføring i kunnskapsbasert praksis i vernepleie.Vernepleiere er autorisert helsepersonell med sosialfaglig profil. Vernepleie utøves på mange arenaer og nivåer i velferdstjenester, oppvekstetater og NAV i samarbeid med forskjellige tjenestemottakere og yrkesgrupper. I denne boken presenterer forfatterne innholdet i en kunnskapsbasert vernepleiefaglig kompetanse. De tar opp hvordan ulike rammebetingelser og forskjellige tjenestemottakere får betydning for en fagutøvelse der systematikk og sa…
Ebok
319,-
Undertittel
kunnskapsbasert praksis - grunnleggende arbeidsmodell
Forlag
Universitetsforlaget
Utgitt
3 desember 2024
Lengde
148 sider
Sjanger
Fagbøker, Samfunnsvitenskap
Språk
Bokmål
Format
epub
DRM-beskyttelse
LCP
ISBN
9788215073576
En innføring i kunnskapsbasert praksis i vernepleie.
Vernepleiere er autorisert helsepersonell med sosialfaglig profil. Vernepleie utøves på mange arenaer og nivåer i velferdstjenester, oppvekstetater og NAV i samarbeid med forskjellige tjenestemottakere og yrkesgrupper. I denne boken presenterer forfatterne innholdet i en kunnskapsbasert vernepleiefaglig kompetanse. De tar opp hvordan ulike rammebetingelser og forskjellige tjenestemottakere får betydning for en fagutøvelse der systematikk og samarbeid er sentralt.
Boken bidrar til en styrking av en kunnskapsbasert praksis i vernepleie gjennom fokus på forholdet mellom teori og praksis og en videreutvikling av arbeidsmodeller. Forfatterne har utviklet en Grunnleggende Arbeidsmodell i VErnepleiefaglig arbeid (GAVE). Arbeidsmodellen bygger på problemløsningsprosessen innenfor rammene av didaktisk relasjonstenking.
Dette er en viktig bok for studenter i vernepleie og vernepleiere som vil være faglig oppdatert. Den er en videreutvikling av «Innføring i profesjonelt miljøarbeid 2.utg.»
Vernepleiere er autorisert helsepersonell med sosialfaglig profil. Vernepleie utøves på mange arenaer og nivåer i velferdstjenester, oppvekstetater og NAV i samarbeid med forskjellige tjenestemottakere og yrkesgrupper. I denne boken presenterer forfatterne innholdet i en kunnskapsbasert vernepleiefaglig kompetanse. De tar opp hvordan ulike rammebetingelser og forskjellige tjenestemottakere får betydning for en fagutøvelse der systematikk og samarbeid er sentralt.
Boken bidrar til en styrking av en kunnskapsbasert praksis i vernepleie gjennom fokus på forholdet mellom teori og praksis og en videreutvikling av arbeidsmodeller. Forfatterne har utviklet en Grunnleggende Arbeidsmodell i VErnepleiefaglig arbeid (GAVE). Arbeidsmodellen bygger på problemløsningsprosessen innenfor rammene av didaktisk relasjonstenking.
Dette er en viktig bok for studenter i vernepleie og vernepleiere som vil være faglig oppdatert. Den er en videreutvikling av «Innføring i profesjonelt miljøarbeid 2.utg.»