 
    
    
    Legg til i ønskeliste
    
    
      Les gratis utdrag
    
    
Matematikkvansker ebok
  
  
  450,-
  
Matematikkvansker er et praktisk redskap som kan brukes til å kartlegge og styrke elevers matematiske begrepsutvikling innenfor ti grunnleggende matematiske områder.  
 
Bokens metode bygger på forfatterens begrep "regnehull", som bl.a. innebærer at matematikkvansker kan møtes med mange ulike strategier, og at den beste strategien ikke alltid er å starte med å "fylle igjen hullet". Boken inneholder konkrete og varierte forslag til kartlegging, styrkende læring og videre læring til hvert av boke…
  
    Ebok
    450,-
  
  
Andre har også kjøpt
    Undertittel
    konkrete tiltak for tidlig innsats
  
  
  
  
    Forlag
    Info vest forlag
  
  
  
    Utgitt
    21 april 2020
    
  
  
  
  
    Lengde
    191 sider
  
  
  
    Sjanger
    
      Fagbøker, Samfunnsvitenskap, Pedagogikk, Matematikk og naturvitenskap
    
  
  
  
  
    Språk
    Bokmål
  
  
    Format
    pdf
  
  
    DRM-beskyttelse
    Vannmerket
  
  
    ISBN
    9788283600452
  
Matematikkvansker er et praktisk redskap som kan brukes til å kartlegge og styrke elevers matematiske begrepsutvikling innenfor ti grunnleggende matematiske områder.  
 
Bokens metode bygger på forfatterens begrep "regnehull", som bl.a. innebærer at matematikkvansker kan møtes med mange ulike strategier, og at den beste strategien ikke alltid er å starte med å "fylle igjen hullet". Boken inneholder konkrete og varierte forslag til kartlegging, styrkende læring og videre læring til hvert av bokens ti områder. Denne oppbyggingen gjør det mulig for lærere å tilpasse det matematiske stoffet til den enkelte elevs forutsetninger og behov, uansett hvor eleven befinner seg i sin utvikling av matematisk kunnskap og uavhengig av elevens klassetrinn. Boken inneholder også en screeningtest som kan brukes til en innledende kartlegging av elevens forutsetninger, potensial, behov og motivasjon før en eventuell intervensjon. 
Boken besvarer følgende spørsmål: 
 
 Hvilke faglige områder er viktige for elevens matematiske utvikling? 
 Hvilken informasjon om elevens matematiske utvikling skal lærere ønske å få kjennskap til, og hvordan kan man skaffe seg denne informasjonen? 
 Hvilke undervisningstiltak kan og bør iverk settes på bakgrunn av dette?
       
        