Legg til i ønskeliste
Muntlige tekster i klasserommet ebok
359,-
Hva er egentlig muntlighet? Hva er god muntlig-undervisning? Ny, oppdatert utgave av boka om arbeidet med de viktige muntlige ferdighetene.Muntlighet er en av de grunnleggende ferdighetene som gjennomsyrer alle fag på alle trinn i norsk skole. Det stilles allsidige krav til elevenes muntlige ferdigheter. Muntlige tekster i klasserommet er en didaktisk grunnbok som gir lærere på ungdomstrinnet og i videregående skole nødvendig kunnskap for å gi god undervisning i muntlig. Bokas første del gjør r…
Ebok
359,-
Forlag
Universitetsforlaget
Utgitt
2 juli 2020
Lengde
167 sider
Sjanger
Fagbøker, Språk og litteratur, Samfunnsvitenskap, Pedagogikk
Språk
Bokmål
Format
epub
DRM-beskyttelse
LCP
ISBN
9788215043500
Hva er egentlig muntlighet? Hva er god muntlig-undervisning? Ny, oppdatert utgave av boka om arbeidet med de viktige muntlige ferdighetene.
Muntlighet er en av de grunnleggende ferdighetene som gjennomsyrer alle fag på alle trinn i norsk skole. Det stilles allsidige krav til elevenes muntlige ferdigheter.
Muntlige tekster i klasserommet er en didaktisk grunnbok som gir lærere på ungdomstrinnet og i videregående skole nødvendig kunnskap for å gi god undervisning i muntlig. Bokas første del gjør rede for ulike perspektiver på muntlige ferdigheter, tar opp forutsetninger for å lykkes med muntlig og gir oversikt over forskning som kan belyse temaet i et pedagogisk perspektiv. Andre del handler om det praktiske klasseromsarbeidet og tilbyr et stort utvalg konkrete oppgaver og undervisningsopplegg.
3. utgave av boka er oppdatert med ny forskning og nye læreplankrav.
Muntlighet er en av de grunnleggende ferdighetene som gjennomsyrer alle fag på alle trinn i norsk skole. Det stilles allsidige krav til elevenes muntlige ferdigheter.
Muntlige tekster i klasserommet er en didaktisk grunnbok som gir lærere på ungdomstrinnet og i videregående skole nødvendig kunnskap for å gi god undervisning i muntlig. Bokas første del gjør rede for ulike perspektiver på muntlige ferdigheter, tar opp forutsetninger for å lykkes med muntlig og gir oversikt over forskning som kan belyse temaet i et pedagogisk perspektiv. Andre del handler om det praktiske klasseromsarbeidet og tilbyr et stort utvalg konkrete oppgaver og undervisningsopplegg.
3. utgave av boka er oppdatert med ny forskning og nye læreplankrav.
