Legg til i ønskeliste
Gratis utdrag
- Sett i bokhyllen
- Les gratis utdrag
Teori og praksis i barnehagevitenskapelig forskning ebok
419,-
Boken presenterer ulike tilnærminger til teori og praksis innenfor det barnehagevitenskapelige området. Barnehagevitenskap er et tverrdisiplinært felt der forskningen på ulike måter vektlegger kunnskapsutvikling om barn og barndom i samfunnets ulike institusjoner og arenaer. Innenfor kunnskapsområdene i barnehagelærerutdanningen arbeides det med overgripende problemstillinger som er relevante for barns læring, utvikling og oppvekstsvilkår; sosialisering, identitet, kommunikasjon og kultur. Bidr…
Ebok
419,-
Forlag
Universitetsforlaget
Utgitt
13 februar 2020
Lengde
258 sider
Sjanger
Fagbøker, Samfunnsvitenskap, Pedagogikk
Språk
Bokmål
Format
pdf
DRM-beskyttelse
LCP
ISBN
9788215041582
Boken presenterer ulike tilnærminger til teori og praksis innenfor det barnehagevitenskapelige området.
Barnehagevitenskap er et tverrdisiplinært felt der forskningen på ulike måter vektlegger kunnskapsutvikling om barn og barndom i samfunnets ulike institusjoner og arenaer. Innenfor kunnskapsområdene i barnehagelærerutdanningen arbeides det med overgripende problemstillinger som er relevante for barns læring, utvikling og oppvekstsvilkår; sosialisering, identitet, kommunikasjon og kultur. Bidragsyterne i boka representerer ulike kunnskapsområder, noe som gjør at boken kan brukes tverrfaglig i utdanningen.
«Teori og praksis i barnehagevitenskapelig forskning» bidrar med viktig og relevant vitenskapsteori til en barnehagelærerutdanning som gjennom ny rammeplan i 2013 fikk krav om forskningsbasert undervisning.
Redaktørene Anita Berge og Eva Johansson har med seg bidragsyterne Marit Alvestad, Hallgjerd Byrkjeland, Anne Karin Fotland, Mari Anne Ellingsen Gryte, Kirsten Halle, Karin Hole, Margrethe Jernes, Elsa Helen Kaltvedt, Åse Dagmar Knaben, Aud Torill Meland, Berit Tofteland, Barbara Maria Sageidet, Inger Benny Espedal Tungland og Torill Vist.
Barnehagevitenskap er et tverrdisiplinært felt der forskningen på ulike måter vektlegger kunnskapsutvikling om barn og barndom i samfunnets ulike institusjoner og arenaer. Innenfor kunnskapsområdene i barnehagelærerutdanningen arbeides det med overgripende problemstillinger som er relevante for barns læring, utvikling og oppvekstsvilkår; sosialisering, identitet, kommunikasjon og kultur. Bidragsyterne i boka representerer ulike kunnskapsområder, noe som gjør at boken kan brukes tverrfaglig i utdanningen.
«Teori og praksis i barnehagevitenskapelig forskning» bidrar med viktig og relevant vitenskapsteori til en barnehagelærerutdanning som gjennom ny rammeplan i 2013 fikk krav om forskningsbasert undervisning.
Redaktørene Anita Berge og Eva Johansson har med seg bidragsyterne Marit Alvestad, Hallgjerd Byrkjeland, Anne Karin Fotland, Mari Anne Ellingsen Gryte, Kirsten Halle, Karin Hole, Margrethe Jernes, Elsa Helen Kaltvedt, Åse Dagmar Knaben, Aud Torill Meland, Berit Tofteland, Barbara Maria Sageidet, Inger Benny Espedal Tungland og Torill Vist.