
Legg til i ønskeliste
Les mer! ebok
319,-
Hvorfor er det så viktig å lese for barn? Hva slags litteratur passer for barn, og hva er egentlig god barnelitteratur?
I denne boka diskuteres spørsmålene ovenfor. Hensikten er å inspirere studenter og barnehageansatte til å lese mer og oftere for barn. Boka er gjennomrevidert, og alle kapitlene er bearbeidet i tråd med nye styringsdokumenter som Rammeplan for barnehagen, Forskrift om rammeplan for barnehagelærerutdanning og Nasjonale retningslinjer for barnehagelærerutdanning.
Forfattere…
Ebok
319,-
Undertittel
utvikling av lesekompetanse i barnehagen
Forlag
Universitetsforlaget
Utgitt
30 juni 2019
Lengde
179 sider
Sjanger
Fagbøker, Språk og litteratur, Pedagogikk, Samfunnsvitenskap
Språk
Bokmål
Format
epub
DRM-beskyttelse
LCP
ISBN
9788215032788
Hvorfor er det så viktig å lese for barn? Hva slags litteratur passer for barn, og hva er egentlig god barnelitteratur?
I denne boka diskuteres spørsmålene ovenfor. Hensikten er å inspirere studenter og barnehageansatte til å lese mer og oftere for barn. Boka er gjennomrevidert, og alle kapitlene er bearbeidet i tråd med nye styringsdokumenter som Rammeplan for barnehagen, Forskrift om rammeplan for barnehagelærerutdanning og Nasjonale retningslinjer for barnehagelærerutdanning.
Forfatteren reflekterer over hva kvalitet i barnelitteratur er, og hva slags bøker barnehagene bør tilby barna. Både innholdet og fortellermåten i barnebøkene diskuteres. Videre stilles følgende spørsmål: Hvordan kan barnelitteratur eksponeres i barnehagen? Skal litteraturen samles i et avlåst eller åpent bibliotek, eller skal bøkene være plassert i bokhyller på den enkelte avdeling? Hvordan kan vi lese sammen med barn, og hva må barnehagepersonalet kunne om barnelitteratur for å sikre kvaliteten i barnas bokopplevelser?
I denne boka diskuteres spørsmålene ovenfor. Hensikten er å inspirere studenter og barnehageansatte til å lese mer og oftere for barn. Boka er gjennomrevidert, og alle kapitlene er bearbeidet i tråd med nye styringsdokumenter som Rammeplan for barnehagen, Forskrift om rammeplan for barnehagelærerutdanning og Nasjonale retningslinjer for barnehagelærerutdanning.
Forfatteren reflekterer over hva kvalitet i barnelitteratur er, og hva slags bøker barnehagene bør tilby barna. Både innholdet og fortellermåten i barnebøkene diskuteres. Videre stilles følgende spørsmål: Hvordan kan barnelitteratur eksponeres i barnehagen? Skal litteraturen samles i et avlåst eller åpent bibliotek, eller skal bøkene være plassert i bokhyller på den enkelte avdeling? Hvordan kan vi lese sammen med barn, og hva må barnehagepersonalet kunne om barnelitteratur for å sikre kvaliteten i barnas bokopplevelser?