Lytt - legerolle og kommunikasjon (ebok) av Edvin Schei
Legg til i ønskeliste
Edvin Schei (forfatter)

Lytt ebok

559,-
Lytt er en lettlest og tungtveiende innføring i legerolle og kommunikasjonskunnskap. Den er skrevet for medisinstudenter og leger som ønsker å utvikle seg i sin profesjon. Boken har mange eksempler fra legevakt og fastlegekontor, og gir innblikk i forskning og faglitteratur som kan hjelpe leseren til å reflektere og utvikle trygghet i faget. Boken gir en enkel innføring i konsultasjonsferdigheter som alle behandlere har nytte av. I egne kapitler får du hjelp til å mestre de vanskeligste konsu…
Ebok 559,-

Andre har også kjøpt

Undertittel legerolle og kommunikasjon
Forfattere Edvin Schei (forfatter), Ingunn Christensen (illustratør)
Utgitt 30 juni 2019
Lengde 334 sider
Sjanger Fagbøker, Medisin, helse og sykepleie
Språk Bokmål
Format pdf
DRM-beskyttelse LCP
ISBN 9788245029024
Lytt er en lettlest og tungtveiende innføring i legerolle og kommunikasjonskunnskap. Den er skrevet for medisinstudenter og leger som ønsker å utvikle seg i sin profesjon. Boken har mange eksempler fra legevakt og fastlegekontor, og gir innblikk i forskning og faglitteratur som kan hjelpe leseren til å reflektere og utvikle trygghet i faget. Boken gir en enkel innføring i konsultasjonsferdigheter som alle behandlere har nytte av. I egne kapitler får du hjelp til å mestre de vanskeligste konsultasjonene, med tunge budskap, psykisk lidelse, kulturforskjeller, seksualitet, medikamentmisbruk, feil og konflikter, kronisk sykdom, risiko og engstelse. Ved å lytte godt kan du oppleve at «vanskelige» pasienter blir «spennende» pasienter. Og du vil antakelig stille mer presise diagnoser, bruke tiden bedre og få mer fornøyde pasienter. Edvin Schei underviser i lege-pasient-kommunikasjon for studenter, allmenn- og sykehusleger. Han er professor ved Universitetet i Bergen, arbeider som fastlege og har utgitt flere bøker, bl.a. Hva er medisin (2007). Dette er den boken jeg ikke visste at jeg ønsket meg som fersk doktor.» Fra bokens forord av Elisabeth Swensen, fastlege i Seljord «Pasienter fortjener leger som kan kommunisere. Leger fortjener lærebøker som virkelig duger. Lytt er en slik bok.» Professor Per Fugelli, Universitetet i Oslo