Veiledning i kognitiv atferdsterapi - innføring i teori og praksis for veiledere (ebok) av Kristin Martinsen
Legg til i ønskeliste
Kristin Martinsen (forfatter), Kristin Dagmar Martinsen (forfatter), Annelise Fredriksen (forfatter)

Veiledning i kognitiv atferdsterapi ebok

355,-
Forskning på KAT-veiledning presenteres på en lettfattelig måte, og som leser får du en grundig innføring i veilederrollen, ulike veiledningsmodeller og læringsstiler samt hvordan vi skaper et trygt og tillitsfullt læringsmiljø. Forfatterne belyser sentrale elementer i veiledning som kan benyttes på tvers av kliniske problemer, og i veiledning av mer spesifikke, manualbaserte tilnærminger. Stoffet presenteres med eksempler og veiledererfaringer og inneholder nyttige ressurser som kasusformuleri…
Ebok 355,-

Andre har også kjøpt

Undertittel innføring i teori og praksis for veiledere
Forfattere Kristin Martinsen (forfatter), Kristin Dagmar Martinsen (forfatter), Annelise Fredriksen (forfatter)
Forlag Gyldendal
Utgitt 20 november 2024
Lengde 133 sider
Sjanger Fagbøker, Medisin, helse og sykepleie, Psykologi
Språk Bokmål
Format epub
DRM-beskyttelse Vannmerket
ISBN 9788205610859
Forskning på KAT-veiledning presenteres på en lettfattelig måte, og som leser får du en grundig innføring i veilederrollen, ulike veiledningsmodeller og læringsstiler samt hvordan vi skaper et trygt og tillitsfullt læringsmiljø. Forfatterne belyser sentrale elementer i veiledning som kan benyttes på tvers av kliniske problemer, og i veiledning av mer spesifikke, manualbaserte tilnærminger. Stoffet presenteres med eksempler og veiledererfaringer og inneholder nyttige ressurser som kasusformuleringer tilpasset ulike aldre, sjekklister og andre relevante verktøy. Boken er for alle som veileder i bruk av kognitiv atferdsterapi, og den er særlig nyttig for dem som veileder terapeuter som anvender tilnærmingen med barn og ungdom. Psykiske helseproblemer hos barn og unge er ofte sammensatte, og behandlingstiltak må ofte omfatte mer enn individuell kognitiv atferdsterapi. Tiltakene må også være tilpasset annen hjelp som barnet og systemet rundt har behov for. Forfatterne gir praksisnære eksempler på hvordan KAT kan brukes i slike situasjoner. «Som leser får du mange gode vignetter og eksempler som er nyttige for veiledningspraksis. Jeg anbefaler boken for alle som skal lære å veilede, ut fra en KAT-tilnærming.» Hans M. Nordahl, professor i klinisk psykologi og atferdsmedisin ved NTNU