Legg til i ønskeliste
En for alle ebok
279,-
Å være en person for alle er rektors lodd og privilegium. Elever, foreldre og ansatte i skolen skal ha tillit til at rektor er der for alle, ikke minst i saker der elever opplever seg krenket. Til grunn for boka ligger dette, og følgende to erkjennelser: *Mennesker - barn, ungdom, voksne, foreldre, lærere og rektorer - vil godt, ønsker godt og forsøker å handle i tråd med dette. *Konflikter, krenkelser og mobbing kan forebygges, stanses og løses.
Mange års iherdig innsats for gode skolemiljøer …
Ebok
279,-
Undertittel
hvordan håndtere konflikt, krenkelse og mobbing i skolen?
Forlag
Cappelen Damm akademisk
Utgitt
5 juli 2019
Lengde
142 sider
Sjanger
Politikk og samfunn, Dokumentar og fakta
Språk
Bokmål
Format
pdf
DRM-beskyttelse
LCP
ISBN
9788202633578
Å være en person for alle er rektors lodd og privilegium. Elever, foreldre og ansatte i skolen skal ha tillit til at rektor er der for alle, ikke minst i saker der elever opplever seg krenket. Til grunn for boka ligger dette, og følgende to erkjennelser: *Mennesker - barn, ungdom, voksne, foreldre, lærere og rektorer - vil godt, ønsker godt og forsøker å handle i tråd med dette. *Konflikter, krenkelser og mobbing kan forebygges, stanses og løses.
Mange års iherdig innsats for gode skolemiljøer er ikke tilstrekkelig - vi leser fremdeles om rektorer som ikke har klart å løse saker der elever opplever noe eller noen i skolen som krenkende. Skolemiljøsakene må altså løses bedre enn det som er tilfellet i dag. Forfatterne peker med denne boka nettopp på hvorfor sakene er vanskelige, og hvordan rektor kan løse dem, til fordel for de involverte. Tillit, håndteringskompetanse og løsningsorienterte strategier er nøkkelbegreper i arbeidet.
Boka er tiltenkt ledere i skolen og alle andre som engasjerer seg i elevenes psykososiale miljø. Den er skrevet med utgangspunkt i tre roller: mobbeombud, rektor og rådgiver i skolenes støtteapparat. E-boka tilsvarer 1. trykte utgave 2015.
Boka er tiltenkt ledere i skolen og alle andre som engasjerer seg i elevenes psykososiale miljø. Den er skrevet med utgangspunkt i tre roller: mobbeombud, rektor og rådgiver i skolenes støtteapparat. E-boka tilsvarer 1. trykte utgave 2015.