Legg til i ønskeliste
Gratis utdrag
- Sett i bokhyllen
- Les gratis utdrag
Inkludering ebok
419,-
Hvordan kan barnehagen være et godt sted for inkludering i praksis? Hva skjer i møte mellom politiske føringer, samfunnsmessige endringer og barnehagefaglige perspektiver og kunnskap?Denne boka løfter fram hvordan målet om inkludering kan realiseres gjennom små og store hendelser i barnehagehverdagen. I boka konkretiseres det barnehagefaglige arbeidet med å sikre alle barn tilhørighet og deltakelse i barnehagens mangfoldige fellesskap. Den nye utgaven er gjennomarbeidet og endret i tråd med nye…
Ebok
419,-
Undertittel
perspektiver i barnehagefaglige praksiser
Forlag
Universitetsforlaget
Utgitt
10 desember 2024
Lengde
302 sider
Sjanger
Fagbøker, Pedagogikk, Samfunnsvitenskap
Språk
Bokmål
Format
epub
DRM-beskyttelse
LCP
ISBN
9788215073613
Hvordan kan barnehagen være et godt sted for inkludering i praksis? Hva skjer i møte mellom politiske føringer, samfunnsmessige endringer og barnehagefaglige perspektiver og kunnskap?
Denne boka løfter fram hvordan målet om inkludering kan realiseres gjennom små og store hendelser i barnehagehverdagen. I boka konkretiseres det barnehagefaglige arbeidet med å sikre alle barn tilhørighet og deltakelse i barnehagens mangfoldige fellesskap. Den nye utgaven er gjennomarbeidet og endret i tråd med nyere forskning. Boka inneholder også et nyskrevet kapittel om fellesskapets fordeler og forutsetninger, og hvilke utfordringer det gir den spesialpedagogiske profesjonen.
Boka henvender seg til studenter og lærere på bachelor- og masternivå i barnehagelærerutdanningen, og til alle med interesse for arbeid med inkludering i utdanningssammenheng.
Anne-Lise Arnesen er bokas redaktør. De øvrige bidragsyterne er Julie Allan, Ragnhild Andresen, Tonje Kolle, Ann-Elise Kristoffersen, Ann Sofi Larsen, Eva Simonsen, Kjell-Arne Solli og Bente Ulla.
Denne boka løfter fram hvordan målet om inkludering kan realiseres gjennom små og store hendelser i barnehagehverdagen. I boka konkretiseres det barnehagefaglige arbeidet med å sikre alle barn tilhørighet og deltakelse i barnehagens mangfoldige fellesskap. Den nye utgaven er gjennomarbeidet og endret i tråd med nyere forskning. Boka inneholder også et nyskrevet kapittel om fellesskapets fordeler og forutsetninger, og hvilke utfordringer det gir den spesialpedagogiske profesjonen.
Boka henvender seg til studenter og lærere på bachelor- og masternivå i barnehagelærerutdanningen, og til alle med interesse for arbeid med inkludering i utdanningssammenheng.
Anne-Lise Arnesen er bokas redaktør. De øvrige bidragsyterne er Julie Allan, Ragnhild Andresen, Tonje Kolle, Ann-Elise Kristoffersen, Ann Sofi Larsen, Eva Simonsen, Kjell-Arne Solli og Bente Ulla.