Interaktive tavler. Endret undervisningspraksis - dialogpedagogikk på ungdomstrinnet og i videregående opplæring (ebok) av Tor Arne Wølner
Legg til i ønskeliste Gratis utdrag
  • Sett i bokhyllen
  • Les gratis utdrag
  • Embed-kode
Tor Arne Wølner (forfatter), Stian Gjertsen (forfatter)

Interaktive tavler. Endret undervisningspraksis ebok

469,-
Tittelen på denne boken forteller at det er en bok om interaktive tavler, didaktikk, læringsledelse og dialogbasert undervisning. I tillegg tar den for seg et stort utvalg aktuelle digitale ressurser og hjelpemidler som egner seg for kommunikasjon mot interaktiv tavle. Pedagogikken som boken presenterer, er anvendbar på flere nivåer i skolen, og undervisningseksemplene er hovedsakelig for undervisning på mellomtrinn, ungdomstrinn og i videregående opplæring. På den måten er boken spesielt rette…
Ebok 469,-

Andre har også kjøpt

Undertittel dialogpedagogikk på ungdomstrinnet og i videregående opplæring
Forfattere Tor Arne Wølner (forfatter), Stian Gjertsen (forfatter)
Utgitt 30 juni 2019
Lengde 230 sider
Sjanger Politikk og samfunn, Dokumentar og fakta
Språk Bokmål
Format pdf
DRM-beskyttelse LCP
ISBN 9788245027242
Tittelen på denne boken forteller at det er en bok om interaktive tavler, didaktikk, læringsledelse og dialogbasert undervisning. I tillegg tar den for seg et stort utvalg aktuelle digitale ressurser og hjelpemidler som egner seg for kommunikasjon mot interaktiv tavle. Pedagogikken som boken presenterer, er anvendbar på flere nivåer i skolen, og undervisningseksemplene er hovedsakelig for undervisning på mellomtrinn, ungdomstrinn og i videregående opplæring. På den måten er boken spesielt rettet mot lærerstudenter på GLU 5 10, PPU og bachelor- og masterstudier. Undervisningseksemplene er også enkle å konvertere og tilpasse barnetrinnet og GLU 1 7. I tillegg er dette en bok for lærere i grunnskolen og videregående skole som ønsker å videreutvikle egen praksis i klasseromsundervisningen. Bokens hovedidé er konsentrert rundt dialogbasert undervisning som pedagogisk basis for god læringsledelse, sammen med en god utnyttelse av de nevnte digitale ressursene. De aller fleste av undervisningseksemplene er basert på forskning gjennom sju år med interaktive tavler. Det meste er prøvd ut i samarbeid med lærere gjennom lokale så vel som nasjonale prosjekter. Dermed er innholdet nytt og unikt materiale i sammenhengen dialogpedagogikk, interaktive tavler og digitale berøringsskjermer. Tor Arne Wølner er dosent i IKT i læring og pedagogikk ved Høgskolen i Buskerud og Vestfold. Han har de siste årene særlig arbeidet med dialogpedagogikk og interaktive tavler, og har vært prosjektleder for Nordic SMART Board project og EU-interregprosjektet GNU (Grenseoverskridende Nordisk Undervisning). Han har gitt ut en rekke bøker og artikler. Stian Gjertsen er lektor med lang erfaring fra ungdomstrinnet og den videregående skolen. Han er ansatt ved Nesodden videregående skole og underviser i norsk, engelsk og historie.