Legg til i ønskeliste
Læreres kollegasamtaler ebok
279,-
«Læreres kollegasamtaler» handler om forholdet mellom lærersamarbeid og profesjonell utvikling i skolen og gir et empirisk bidrag til problemstillinger om disse tema. Boken er et bidrag til forståelse av den utdanningspolitiske, skoleorganisatoriske og pedagogiske rammen for utøving av en kollektiv lærerrolle. Den vil også kunne gi innsikt i hvordan vi kan forstå lærersamarbeid som kilde til profesjonsutvikling. Siktemålet med boken er å belyse hvordan kollegasamtaler kan bidra til bedre underv…
Ebok
279,-
Undertittel
om profesjonalitet, lærersamarbeid og utvikling av bedre undervisning
Forlag
Universitetsforlaget
Utgitt
30 juni 2019
Lengde
155 sider
Sjanger
Fagbøker, Samfunnsvitenskap, Pedagogikk
Språk
Bokmål
Format
epub
DRM-beskyttelse
LCP
ISBN
9788215032597
«Læreres kollegasamtaler» handler om forholdet mellom lærersamarbeid og profesjonell utvikling i skolen og gir et empirisk bidrag til problemstillinger om disse tema.
Boken er et bidrag til forståelse av den utdanningspolitiske, skoleorganisatoriske og pedagogiske rammen for utøving av en kollektiv lærerrolle. Den vil også kunne gi innsikt i hvordan vi kan forstå lærersamarbeid som kilde til profesjonsutvikling. Siktemålet med boken er å belyse hvordan kollegasamtaler kan bidra til bedre undervisning. En slik innsikt kan gi lærere og andre aktører i skolen økt kompetanse til å ta ansvar for samarbeid og utviklingsarbeid som fremmer faglig og pedagogisk nytenkning.
Boken henvender seg til forskere, skoleledere, lærere og studenter i lærerutdanningene. Forhåpentligvis kan boken fungere som tankeredskap til alle som er opptatt av lærersamarbeid og profesjonsutvikling i skoleorganisasjonen.
Boken er et bidrag til forståelse av den utdanningspolitiske, skoleorganisatoriske og pedagogiske rammen for utøving av en kollektiv lærerrolle. Den vil også kunne gi innsikt i hvordan vi kan forstå lærersamarbeid som kilde til profesjonsutvikling. Siktemålet med boken er å belyse hvordan kollegasamtaler kan bidra til bedre undervisning. En slik innsikt kan gi lærere og andre aktører i skolen økt kompetanse til å ta ansvar for samarbeid og utviklingsarbeid som fremmer faglig og pedagogisk nytenkning.
Boken henvender seg til forskere, skoleledere, lærere og studenter i lærerutdanningene. Forhåpentligvis kan boken fungere som tankeredskap til alle som er opptatt av lærersamarbeid og profesjonsutvikling i skoleorganisasjonen.
