Legg til i ønskeliste
Like muligheter i lek? ebok
319,-
Barnehagene trenger en pedagogisk praksis hvor barn lærer å respektere hverandre og å samarbeide på tvers av ulike etniske bakgrunner. Forfatteren reflekterer over hvordan de voksne kan arbeide på en systematisk måte med lek i barnehagen innenfor en sosialt rettferdig barnehagepedagogikk. Boka har et flerkulturelt perspektiv på samspillet i barnegruppen og ser på forskjeller i koder og rolletaking blant barna i leken. Forfatteren tar utgangspunkt i barnehager som ligger i områder hvor barn med …
Ebok
319,-
Undertittel
interetniske møter i barnehagen
Forlag
Universitetsforlaget
Utgitt
14 februar 2020
Lengde
158 sider
Sjanger
Fagbøker, Samfunnsvitenskap, Pedagogikk
Språk
Bokmål
Format
pdf
DRM-beskyttelse
LCP
ISBN
9788215041964
Barnehagene trenger en pedagogisk praksis hvor barn lærer å respektere hverandre og å samarbeide på tvers av ulike etniske bakgrunner.
Forfatteren reflekterer over hvordan de voksne kan arbeide på en systematisk måte med lek i barnehagen innenfor en sosialt rettferdig barnehagepedagogikk. Boka har et flerkulturelt perspektiv på samspillet i barnegruppen og ser på forskjeller i koder og rolletaking blant barna i leken.
Forfatteren tar utgangspunkt i barnehager som ligger i områder hvor barn med etnisk minoritetsbakgrunn er i klart mindretall. Boka trekker opp noen samfunnsmessige perspektiver knyttet til Norge som et flerkulturelt samfunn, og det å ha etnisk minoritetsbakgrunn i dagens barnehage.
Dette er en praksisnær fagbok for barnehagelærerstudenter på ulike nivåer og for fagfolk som arbeider i barnehagesektoren.
Forfatteren reflekterer over hvordan de voksne kan arbeide på en systematisk måte med lek i barnehagen innenfor en sosialt rettferdig barnehagepedagogikk. Boka har et flerkulturelt perspektiv på samspillet i barnegruppen og ser på forskjeller i koder og rolletaking blant barna i leken.
Forfatteren tar utgangspunkt i barnehager som ligger i områder hvor barn med etnisk minoritetsbakgrunn er i klart mindretall. Boka trekker opp noen samfunnsmessige perspektiver knyttet til Norge som et flerkulturelt samfunn, og det å ha etnisk minoritetsbakgrunn i dagens barnehage.
Dette er en praksisnær fagbok for barnehagelærerstudenter på ulike nivåer og for fagfolk som arbeider i barnehagesektoren.